Hej Aminoer Jeg har en lille enkeltmandsejet virksomhed med bla. udlejning af musikudstyr. Jeg skal købe noget udstyr og har fundet ud af at jeg kan købe det i USA til det halve af prisen her hjemme. Prisen på varen i dk er 10.000 kr og i USA 5000 kr. Jeg kan enten få den tilsendt eller få en bekendt til at købe den for mig i USA og tage den med til mig ved lejlighed. Hvordan er reglerne med hensyn til Moms, told og med at trække varen fra i min virksomhed? Sagt på en anden måde, kan det betale sig for mig at købe den i USA?
Håber en kan / vil hjælpe med et svar.
Mvh. Jimmy Skov Andersen |
Hejsa,
jeg har været ude for det samme :)
Afhængig af varetypen kan der være told, du kan evt. selv finde den her, så du ved hvad det endelige beløb bliver inden du bestiller:
http://vita.toldskat.dk/vita.htm
Du betaler af en eller anden grund også told af forsendelsesomkostningerne. Jeg ved ikke hvad tolden er, hvis du importerer varer med forskellige toldsatser i samme forsendelse.
Din virksomhed skal være importregistreret. Vælg promilleafregningen, så slipper du for en masse bøvl. På denne måde får du dine varer med det samme og betaler tolden+2.5 promille midt i den efterfølgende måned. Det er ekspeditionsfirmaet, som indberetter tolden.
Virksomheder betaler ikke moms, de administrerer den kun, så du skal ikke betale moms.
//michael