Jeg er ved at undersøge min idé med opstart af net butik, hvor jeg selv vil designe og producere mine ting, jeg går ud fra at den bedste løsning vil være at finde en produktient i udlandet.
Jeg er på helt bar bund og ved absolut intet om det. Derfor spørger jeg jer til råds og om der er nogle der kender nogle man kan få hjælp fra med alt det praktiske?
Hvis du har en ny og unik ide eller en ide som blot kræver ansatte er der rigtig gode muligheder for at starte noget op i Letland. Dette skyldes at:
1. Du kan starte et APS i Letland med kapital helt ned til 10 kr. Udgifterne til stiftelse er højst 1500 kr.
2. Du kan få tilskud til dine markedsføringsaktiviteter fra den lettiske stat, har selv pt. en virksomhed der får dette, en relativ nem procedure, kræver blot at du stifter selskab i LV og at det bringer A) arbejdspladser eller B) er et innovativt produkt.
3. Alt er billigt: arbejdskraften er meget billige, 4000 kr. for en ansat pr. måned (pt. omkring 20% arbejdsløshed), Leje af lokaler højst 3000-4000 kr. Normalt koster en rejse til Letland omkring 1500 - 2000 kr. altså ikke meget dyrere end at tage til Jylland.
4. Location, Letland er rigtig rigtig godt placeret i forhold til de Skandinaviske markeder.
Hvis du vil vide mere og har brug for hjælp til det praktiske er du velkommen til at kontakte mig.
Importguiden.dk udbyder 1.aftens-kurser i Silkeborg med indføring i importens mulige guld- og faldgruber. Her er særligt fokus på Kina, Vietnam, Japan + et par lande mere som jeg ikke husker.
Fyren bag heder Jesper Byskov og er meget inspirerende. Han kan hjælpe med at finde frem til mulige producenter af dit produkt og / eller messer i Kina, hvor du kan finde yderligere varer af relevans for din butik.