Hej, står med et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe på. Jeg er færdig med Serviceøkonom uddannelsen til sommer, på nuværende tidspunkt har jeg flere ting jeg gerne vil: fortsætte, starte egen virksomhed, få et arbejde med relation til uddannelsen. Jeg har dog lige fået en mail fra skolen omkring FTF-A omkring A-kasse. Jeg vil gerne meldes ind i en a-kasse med kan ikke helt se om jeg vil få dagpenge direkte efter uddannelse hvis jegi kke finder job, eller om jeg først kan få året efter tildmelding. Fandt dette på hjemmesiden: Hvis du er for sent på den til at melde dig ind et år før, så meld dig ind senest fjorten dage efter, du er færdig med din uddannelse. Så får du ret til dagpenge en måned efter endt uddannelse. Vil det sige at hvis jeg tilmelder mig nu vil jeg efter en måned kunne få dagpenge? har bare altid hørt man skal melde sig ind 12/18 måneder før uddannelsesstop. |
EDIT: Bare ignorer det her jeg har skrevet, jeg kan se man skal være medlem af CA 1 år inden man dimmiterer, Sorry :-)
Hej jeg er også ved at være færdig på bachelor, derfor fik jeg et brev fra CA ind ad døren.
Prøv at checke deres hjemmeside her.
http://www.ca.dk/studiemedlemmer/
Jeg kender ikke lige til FTF.