Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bil! Hjælp

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino's, jeg er godt nok kun 18 år, men jeg har overvejet at investere i en Porsche Boxster S 3,2. Men da det er min "første bil" har jeg ikke rigtig nogen forstand på det. Så jeg har nogle spørgsmål.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/porsche/boxster-s/32/114387

Bilen er brugt og er sat til 250.000, som jeg jo nok bliver nød til at låne mig til, via bank eller anden afbetaling da jeg er på SU. Så mit spørgsmål er hvad eller hvem er billigst at låne af? Synes selv banken er ret glubske med deres renter og alt det pis som jeg ikke helt magter at sætte mig ind i.

Jeg kan se at der står den er uden afgift men er incl. moms, hvor dyrt bliver det med alle de afgifter, for jeg har læst mig til at der er jo mange forskellige. Også skal den også indregistreres og hvad koster det ? Og skal den det når den jo allerede er registreret ved SKAT da den jo er brugt.

Jeg har linket det til den så i kan se bedre på det, måske jeg kommer i tanke om flere spørgsmål senere. Men ville være lækkert med nogle gode svar! Og håber nogle vil tage sig tid til at hjælpe mig i den her afgift jungel!

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:30

Hej Nicolai

Bilen bliver langt dyre når der skal afgift på den - herudover får du nok et stort problem hvad angår forsikringen af den - så prøv at kontakte et par selskaber, før du går igang med at kigge på finansieringen af din nye bil.

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:33

Tilføjelse: kan se at der står 380.679 i annoncen, så bilen kommer altså til at koste 615.579 når der er betalt afgift - det betyder lige knap 9.600,- i månedlig betaling ved 8% i rente og en løbetid på 7 år

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:34

Ny bilist og en porche til 250.000 kr.

Nu ved jeg ikke hvad du tjener udover sin SU - men du får nok aldrig lov at låne pengene - med mindre du har en stor bunke stående på en konto.

Og din forsikringspræmie, uha den tør jeg ikke tænke på. Du slipper nok ikke med 10.000 kr årligt :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 18:35

Tak for din tid, så er min drøm nok lidt længere væk. Men nu kan jeg jo godt spørge dumt, hvad ville der ske hvis man ikke gad og havde forsikring på den?

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:36

En tommelfingerregel er at afgift udgør 2/3 af bilens pris. Det vil altså sige, at den samlede pris er omkring 750.000.

Jeg tror ærlig talt ikke, at bankerne ønsker at låne dig pengene til bilen så længe du er på SU. Desuden vil afdrag og renter æde langt mere end hvad din SU er på. Der er også forsikringen... 18 år, 750.000 værdi og 280 heste? Den forsikring bliver - tror jeg - på den slemme side af 25.000 om året.

Men fed bil! Fed bil...

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:38

Nicolai :

Tak for din tid, så er min drøm nok lidt længere væk. Men nu kan jeg jo godt spørge dumt, hvad ville der ske hvis man ikke gad og havde forsikring på den?

1) Det er ulovligt.

2) Hvis du kører en person ned, og personen eksempelvis ikke kan passe sit arbejde, så skal du selv betale hele personens løn. Det er noget af en chance at tage - det kan sende dig ud i et gældshelvede.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jan 11
Skrevet kl. 18:42

Oki tak for jeres svar allesammen, jeg må nok bare nøjes med en Kadett, også spare nogle penge sammen! :D

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:31

En ting er indkøbet af en porsche. Noget andet er driften. Det koster en ond ged at servicere sådan én.

Derudover er det nok heller ikke en bil som kører lige så langt på literen som en Lupo Big Smile

Og som andre har nævnt. Så skal du nok ikke regne med en årlig forsikring under 30.000 kr.

Så regn med omkring 10.000 kr. i månedlig afdrag plus 6-7.000 kr. i månedlig drift, service, mv.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:53

Du kan godt nøjes med ansvar, men så skal der ikke være finansiering med i billedet

..... og som martin skriver , regn mindst med 30.000 kr , i forsikring hvis du da overhoved kan få den forsikret :0)

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)