Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af Kontorinventar

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa..

Jeg har læst her på forummet at man kan straksafskrive computer+printer hvis beløbet ikke overstiger 11.600 kr. eksl. moms. Mine spørgsmål er så gælder det også kontorbord og kontorstol og skal de opgives som en samlet enhed eller adskilt. Er det den samme grænse der gælder her?

Jeg har planer om at starte en webshop, kan designet af denne også fradrages ligesom de andre driftsmidler?

På forhånd tak.

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:10
Alle driftsudgifter i virksomheden kan fradrages i omsætningen. Det gælder også din webshop.

Det er korrekt småanskaffelser kan også fradrages i omsætningen hvis de er under kr. 11.600 (2007)

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:17
For at kunne straksafskrive sit inventar skal det som skrevet være for under 11.600 kr.

Hvis man køber ting som er bestemt til at virke sammen, f.eks. en computer og en printer (printer virker ikke uden computer, i alm. forstand) så skal man se på den samlede pris af computer og printer. Hvis tingene kan fungere hver for sig, er det hver enkelt ting som skal være under grænsen for småanskaffelser.

Grænsen gælder for alt inventar og udstyr til virksomheden.

Vedr. design af en webshop så kan det som skrevet trækkes fra fuldt ud også. Hvis beløbet er stort (over 50.000 kr.), kan man overveje at aktivere det og så afskrive det over nogen år (f.eks. 5 år).

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:47
Dato: 12-02-2007 09:17:20 Forfatter:mbsp
Hejsa..

Jeg har læst her på forummet at man kan straksafskrive computer+printer hvis beløbet ikke overstiger 11.600 kr. eksl. moms. Mine spørgsmål er så gælder det også kontorbord og kontorstol og skal de opgives som en samlet enhed eller adskilt. Er det den samme grænse der gælder her?

Jeg har planer om at starte en webshop, kan designet af denne også fradrages ligesom de andre driftsmidler?

På forhånd tak.

Mvh MBSP

Jeg ville tage dem enkeltvis da de ikke er bestemt til at blive brugt samlet, men der er faktisk ikke taget stilling til det i praksis.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:53
Dato: 12-02-2007 12:17:26 Forfatter: Jesper Drud
Hvis beløbet er stort (over 50.000 kr.), kan man overveje at aktivere det og så afskrive det over nogen år (f.eks. 5 år).

Hvad skulle formålet være med det ? Det eneste formål jeg kan se er hvis man ikke er oppe og betale topskat men forventer at komme til det i løbet af nogle år. I alle andre situationer kan det kun være en fordel at udgiftsføre det i et hug.

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:48
Hej...

Tak til alle for deres indlæg.

Til Bent: Dvs. at jeg kan købe en kontorstol til maks. 11.600 og herefter et kontorbord til til max 11.600?

og hjemmesiden kan jeg afskrive med max 25% hvert år?

Straksafskrivning betyder det at jeg får fradraget med det samme eller skal det beregnes ved afslutning på første regnskabsår?

På forhånd tak.Mvh MBSP

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:52
Dvs. at jeg kan købe en kontorstol til maks. 11.600 og herefter et kontorbord til til max 11.600? Ja det er ihvertfald min vurdering at der ikke kan siges at være tale om inventar som er bestemt til at blive brugt sammen, men en 100% garanti kan jeg ikke give dig.

og hjemmesiden kan jeg afskrive med max 25% hvert år? Hvis du har indtægtsgivende virksomhed så kan du fratrække udgifterne.

Straksafskrivning betyder det at jeg får fradraget med det samme eller skal det beregnes ved afslutning på første regnskabsår? Det er to sider af samme sag men formelt foretager du først valget når du laver selvangivelsen. Dvs. året efter.  

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:59
Jeg siger mange tak...

Hav en god dag....

Mvh MBSP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)