Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vedtægter i A/S selskab, i forhold til den nye selskabslov

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg arbejder i øjeblikket på at iværksætte visse ændringer i et bestyrelsesanliggende.

Jeg har imidlertid mødt den udfordring at den selskabsloven har paragraffer, som strider imod hvad aktieselskabet som jeg er i bestyrelse i har nedskrevet i vedtægterne.

Derfor er mit spørgsmål, om vedtægterne har forrang for selskabsloven? Altså er det vedtægterne i selskabet (iøvrigt nye vedtægter, som er vedtaget pga den nye selskabslov pr. 1 marts) som gælder, fremfor selskabsloven?

Det drejer sig konkret om muligheden for indkaldelse til ekstra ordinær gf, som nedskrevet med fordel i vedtægterne i selskabet, fremfor den nye selskabslov

Det er lidt teknisk men interessant at vide hvad man skal forholde sig konkret til?

Håber på en hjælpende hånd hurtigst muligt

Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Forestil dig, at det hele fungerer som en større organisation.

Ledelsen står øverst, og den har direkte befaling/rådighed over afdelingerne under sig. Afdelinger har ingen befaling over ledelsen, men den står til ansvar. Mønstret gentages nedad hele den organisatoriske struktur.

I den forstand, så står Loven som den absolut øverste majestæt i landet, lige ved siden af Gud himself og muligvis Dronning Margrethe i visse tilfælde (jeg kender ikke nogen, så jeg antager, at hun står liiiiige under Gud).

Det er Jeres vedtægter, som strider imod loven, og ikke omvendt. Altså, hatten er for stor... det er ikke hovedet som er for lille.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gizmo,

Efter den nye selskabslov, så har Selskabsloven - på visse områder - forrang for vedtægterne. Det komme altså an på, hvilke dele af dine vedtægter, du vil ændre i forhold til selskabsloven og hvordan du ændrer det.

På baggrund af din mail, kan jeg ikke svare på, om dine vedtægter skal ændres eller om du/I fortsat bare kan bruge dem, I har nu.

Men, du er velkommen til at give mig et ring eller sende en uforpligtende mail, hvis du har lyst til det.

De bedste hilsner

Karsten

 

 
Med venlig hilsen
CPH Law Firm
 
Karsten Duch Lynggaard, advokat (L)
 
Vester Voldgade 83, 4. sal
DK -1552 København V
Mobil: + 45 40 74 70 47
Tlf:       + 45 70 22 40 55
Fax:     + 45 70 22 40 65
kdl@cphlawfirm.com
www.cphlawfirm.com

Tjek vores cool animation om holdingselskaber på:

eller på Youtube.com:
">
Fra København
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for dit svar carsten, sagen er ikke længere aktuel men kan være jeg kontakter dig en anden god gang

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)