Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum - CMS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg kender ikke meget til CMS og deres plugin. Derfor tager jeg denne lille føler ud for at afgøre om jeg skal kigge nærmere på et eller flere CMS eller om jeg skal skræddersy systemet (hvilket er det, som jeg plejer at gøre).

EDB-systemet, som jeg tænker på, er kun i tankerne. Men der er brug for følgende komponenter:

- Grundlæggende et forum, som kunne minde om Amino.

- Kalender, således, at begivenheder kan defineres. Brugerne kan tilmeldes disse begivenheder.

- Opgavedeling - et antal opgaver kan fordeles på brugerne.

- Deling af store filer

- Web-TV, store filer

- Blog, debat

- Nyheder

- Medlemsadministration

- Brugerbetaling.

Jeg ved godt, at det ikke er særligt præcist. Men måske har du et bud på et passende CMS, som kan udføre ting, som ligner lidt ovenstående ting.

/Free

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 11:30

Hej

Det ser ud til at det er noget du skal bygge fra bunden. Der vil jeg foreslå RoR.

De bedste hilsner

Freelancerbasen.dk

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:34

Nu ved jeg ikke om du har teknisk viden selv/kan programmere eller har en programmør til rådighed. Men du bør være opmærksom på, at selv hvis du finder et CMS som kan alle disse ting (hvilket bliver svært), så skal du nok påregne rigtig mange ressourcer til at få det tilpasset så det fungerer som du ønsker det.

Det lyder som et stort projekt du er ved at kaste dig ud i.

Vedr. forum som kan ligne Amino, så er det meget svært at finde noget der er i nærheden af Amino's geniale niveau. De få rigtig gode forum løsninger der findes er meget dyre og koster meget i tilpasning.

Men måske er du ikke så kræsen og kan nøjes med mindre perfekte løsninger og så kan meget måske klares med et open source cms (fx joomla eller wordpress) og med en masse plugins dertil.

Prøv evt. at høre Rasmus fra Joomla Tutorials http://www.joomlatutorials.dk/

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 11:42

Der er intet i dine krav, som ikke Joomla eller i hvert fald Drupal ikk kan klare.
Drupal kan klare alt, men som det er nævnt, så er der jo tilpasningen til dine specifikke ønsker, som kræver lidt tid, da Drupal har mange muligheder.

Personligt ville jeg søge efter en Drupal ekspert og/eller kigge på www.drupal.org
og/eller www.drupaldanmark.dk

Sporten.dk, Berlingske.dk, information.dk, whitehouse.gov, nasa.gov., economist.com kører på Drupal.

Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 12:11

Jeg er datalog mm, så det er ikke et teknisk problem at konstruere systemet selv eller at sætte sig ind i et cms.

Men jeg synes at der er lidt delte meninger om det kan betale sig at kigge nærmere på fx drupal - er der andre som har gjort sig erfaringer med cms'ere (fx drupal) ? Måske har I lavet en drupal-løsning, som indeholder en del af elementerne ?

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:29

Hej Free

Jeg har opsat et simpelt forum ovenpå Drupal her: http://www.eventpiger.dk/forum. Det kan udbygges i det uendelige.

Du skal bare vide at Drupal er et framework, og ikke en 1-2-3-klik løsning. Det vil sige, at man skal sætte sig grundigt ind i systemet før man kan bruge det. Til gengæld, kan det alt.

Spørgsmålet er om du vil have en nem og hurtig løsning, eller om du vil skræddersy alt til mindste detalje. Drupal kan det sidste.

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:54

free:

Hej Amino'er

Jeg kender ikke meget til CMS og deres plugin. Derfor tager jeg denne lille føler ud for at afgøre om jeg skal kigge nærmere på et eller flere CMS eller om jeg skal skræddersy systemet (hvilket er det, som jeg plejer at gøre).

EDB-systemet, som jeg tænker på, er kun i tankerne. Men der er brug for følgende komponenter:

- Grundlæggende et forum, som kunne minde om Amino.

- Kalender, således, at begivenheder kan defineres. Brugerne kan tilmeldes disse begivenheder.

- Opgavedeling - et antal opgaver kan fordeles på brugerne.

- Deling af store filer

- Web-TV, store filer

- Blog, debat

- Nyheder

- Medlemsadministration

- Brugerbetaling.

Jeg ved godt, at det ikke er særligt præcist. Men måske har du et bud på et passende CMS, som kan udføre ting, som ligner lidt ovenstående ting.

/Free

Hej Free,

Jeg tror du skal ligge opgaven på amino freelancer, hvis du ikke selv har forstand til at sætte det op.

Alene de krav som du har beskrevet her, er ret store og vil kræve proffesionel hjælp.

Held og lykke med projektet.

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 17:35

Mit spørgsmål går mere på, om jeg skal skrive tingene selv (som jeg plejer at gøre, jævnfør den indledende tekst) et passende programmeringssprog (fx asp.net / C#) eller om jeg skal give fx Drupal en chance.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)