Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye indvendige døre med gamle beslag/hængsler?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Pedersen:

Hej Nicolaj

Du skal ikke skifte karmene, det ville være spild af tid og penge.

Kontroller dørplade tykkelsen, som sandsynligvis er en 35 mm dørplade, mål hængselplaceringen i forhold til top og bund og så på jagt, der er ikke standard mål på hængselplaceringer, men jeg var heldig engang og fandt nye dørplader, som havde samme hængselplacering og hængseltype, men der var jeg vist meget heldig.

Men der er ingen problemer i at montere nye ubeslåede dørplader i eksisterende karme.

Kontroller samtidigt de gamle hængsler for slid, der er mange hængsler fra de årgange, som bliver hurtigt slidt, du kan sikkert få nye tilsvarende hængsler hos en velassorteret beslag forhandler f.eks. Carl F. eller Carl Ras.

Det er en opgave man kan klare selv, hvis ikke man er udstyret med 10 tommelfingre strittende i alle retninger :-)

God fornøjelse.

De bedste hilsener

Finn

Arkitekt 

Hej Finn,

Tak for input!

Jeg må en tur forbi Sanistål Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 93
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 19:30

Held og lykke med din jagt, men det kan nu godt ende med at blive lige så dyrt i sidste ende og tage lige så meget tid, som at skifte det fra starten af. Men det kan jo være du er heldig. Der er også flere nedbrydningsfirmaer der ligger inde med gamle partier af nye døre, eller som kender nogle der kunne tænkes at have dem. Ved ikke lige hvorfra i landet du er, men her på Fyn er der fx jk genbrugscenter på teglværksvej i Odense. De har et pænt udvalg, også i nye døre.

Mvh

Jacob

Fra Nibe
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolaj.

hængslet nederst på denne side passer i udfræsningen i din karm.

Det værste for dig bliver de 35mm dørplader. dem kan du ikke finde nye på tømmerhandlen.

jeg plejer at lave 35mm dørplader selv, når jeg skal bruge dem. det er billigere end at skifte karm og gerigter mm.

Mvh. Troels Rise

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:55

Troels Rise:

Hej Nicolaj.

hængslet nederst på denne side passer i udfræsningen i din karm.

Det værste for dig bliver de 35mm dørplader. dem kan du ikke finde nye på tømmerhandlen.

jeg plejer at lave 35mm dørplader selv, når jeg skal bruge dem. det er billigere end at skifte karm og gerigter mm.

Mvh. Troels Rise

Hej Troels,

Tusind tak!

Bl.a. Trehøje Døre laver 35mm kanaldøre, så planen er vel at bestille 5 stk. ubeslåede døre, sammen med 10 stk. hængsler af den type du linker til og så få en snedker ud og stemme ud til beslagene, eller?

Bedste hilsner,

Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 21:59

Enhver snedker med respekt for faget har skabeloner der passer til de fleste gamle beslag.

Men du skal nok finde en snedker der er over 45 år.

mvh

Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)