Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til E-conomic og årsafslutningen (valutakursdifference).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle udenlandske kreditorer, som kræver forudbetaling, inden jeg kan handle hos dem. Derfor har jeg fra starten overført et a conto beløb i USD, hvorfra jeg så løbende trækker mine fakturaer fra. Som jeg har forstået det, skal jeg opgøre pr. 31.12.2010, hvad jeg har til gode hos mine kreditorer (lidt den omvendte verden).  Jeg har derfor set på, hvad der står hos dem, jeg har til gode i USD -  og omregnet det til DKK. Det sammenligner jeg så med, hvad jeg har bogført i DKK. Derved får jeg en difference – men hvordan skal jeg bogføre difference for at det hele går op (også med deres udligningssystem)? Kan jeg lave en negativ kreditorindbetaling, som jeg modposterer på valutakursdifferencer kreditorer? Skal den i givet fald være i USD for at E-conomic kan lave automatisk udligning.

Har også en beholdningskonto (2CheckOut.com) – der laver jeg den samme udregning. Er det ikke bare at lave en postering på beholdningskontoen. Oprette en ekstra konto der hedder valutakursdifference beholdningskonti og modpostere der?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Hej.

Jo..du fører kursreguleringer ud i driften, og regulerer på kreditorer i kr.

Medmindre du bruger den automatiske kursjustering i Economic.

Går ud fra, at du fører disse kreditorer i udenlandsk valuta

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 23:10

De er bogført i USD (E-conomic konverterer det til DKK). Jeg "forsøger" at bruge den automatiske kursjustering - men er i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig her i forbindelse med årsafslutningen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)