"The problem is that this content is usually very doubtful, of low
quality, and highly unreliable, and its only purpose is to get readers
to click on affiliate or other CPC advertisements."
Jeg har lidt svært ved at tolke om Google vil ramme alle de blogs/sider derude, der skriver "affiliate" indhold, men bedøm selv.
De forvirre jo meget på google med alle de sammenligning sider og man kan klart se eneste formål er at tjene penge på klik ikke at give nogle viden videre derved er de sider ikke brug bar sider , de bedste vil nok beholde en okay plads altså dem der er store uden vildt overdrevet affiliate links
Alle dagene har betalings links ikke været godt set af google og affiliate links er jo betalte links
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Der kan jo sagtens ses forskel på en tekst hvor produktnavn skrive 2 gange i hver linie eller en side hvor det bliver nævnt, men ikke i større omfang end hvad ergodt
Google kan vidst godt se forskellen på om du kun vil tjene penge eller du også ønsker at vejlede og fortælle et budskab til de besøgende.
"The problem is that this content is usually very doubtful, of low
quality, and highly unreliable, and its only purpose is to get readers
to click on affiliate or other CPC advertisements."
Jeg har lidt svært ved at tolke om Google vil ramme alle de blogs/sider derude, der skriver "affiliate" indhold, men bedøm selv.
Nej, langt de fleste er enige om at Google er ude efter sider der autogenerer indhold, fx autoblogs, og så sider med enorme mængder tyndt indhold som fx visse Engelske artikelkataloger og sider der scraper resultater fra Yahoo Answers og lignende. Spørgsmålet er jo hvorvidt Google er villig til at gå efter 'content farms' som Ehow.com eller EzineArticles, som bruger Adsense på deres side og derigennem tjener millioner til Google.
Der kan jo sagtens ses forskel på en tekst hvor produktnavn skrive 2 gange i hver linie eller en side hvor det bliver nævnt, men ikke i større omfang end hvad ergodt
Google kan vidst godt se forskellen på om du kun vil tjene penge eller du også ønsker at vejlede og fortælle et budskab til de besøgende.
Må give BZR ret :-)
Nej det kan Google ikke - alle sider og aller personer er forskellige, og skriver på forskellige måder, så de har meget svært ved at tilpasse deres algoritme til at ekskluderer disse sites.
Men bygger Affiliate siderne på tvivlsomt indhold som måske er genereret af et program eller lign, og kun har udgående links til tracking.affiliatebureau.dk, har Google noget nemmere ved at gennemskue kvaliteten af siden, og dermed ekskluderer siden.
Men holder du dig til at have reelle sider med reelt indhold, skrevet af og til rigtige mennesker, så er du ikke umiddelbart i fare.
...Spørgsmålet er jo hvorvidt Google er villig til at gå efter 'content farms' som Ehow.com eller EzineArticles, som bruger Adsense på deres side og derigennem tjener millioner til Google.
Ja, især googles håndtering af contentfarms bliver spændende at følge. Ikke blot fordi contentfarms anvender AdSense og derved er "i lommen" på google, men mindst ligeså meget fordi google bliver nødt lave om på nogle fundamentale algoritmer, hvis de effektivt vil afhjælpe problemet (læs: de bliver nødt til at finde andre måder at identificere og vise kvalitetsindhold på).
Det udelukker selvfølgelig ikke at google blot justerer tingene manuelt - som en slags lappeløsning.
Jeg føler mig nu ret overbevist om, at det kun vil ramme dem, der klart og tydeligt har "low quality" indhold og ikke Affiliate-branchen som helhed. Men forstår naturligvis godt nyhedsværdien og den lidt "provokerende" indgangsvinkel i din overskrift! :-)
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.