Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at opstarte denne side?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer.

Jeg skal til at opstarte IndustriBasen.dk som vil blive en side som Bilbasen bare med alt inden for industrien.

Dvs man vil kunne søge produkter inden for 4 katagorier: 

Industri, Transport, Entreprenør og landbrug

Man vil kunne søge efter mærke og model. Man vil kunne efterlyse en bestemt maskine eller værktøj man mangler.

Det vil blive en side hvor man kan købe nyt, brugt eller leje.

Det jeg kunne tænke mig at høre var hvilken udgifter jeg vil få ved sådan en side.

Siden vil fungere ved at man opretter de annoncer man ønsker og så kommer det til at koste et beløb pr. annonce.

Det vil være en database for Private og virksomheder.

De udgifter jeg kender til lige pt er følgende:

Domæne 36kr årligt

webhotel 1200kr årligt

Jeg har sat 30.000kr af til opbygning af siden.

markedsføring af siden ved jeg ikke helt endnu. men regner med 5000-10.000kr om måneden til at starte med.

Udover disse udgifter hvilken udgifter mangler jeg så for at kunne lave et ordenligt budget til siden?

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Håber jeg kan få noget hjælp fra jer

Tror i overhovedet på min ide?

mvh

Morten

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 02:12
Jeg skal til at opstarte IndustriBasen.dk som vil blive en side som Bilbasen bare med alt inden for industrien.
....
Jeg har sat 30.000kr af til opbygning af siden.

Hej Morten

Kr. 30.000 for udvikling af en bilbasen.dk klon... med fare for at være en lyseslukker, så vil jeg med et slag-på-tasken
vurdere, at det vil koste Dig 1/4 - 1/2 mio. at udvikle en bilbasen.dk klon!

Husk også at Du måske skal investere i data for de produkter der sættes til salg. Hvis fx man sætter en
gravemaskine til salg af et bestemt mærke, så er det smart hvis systemet allerede kender gravemaskinens
stamdata.
  • På den måde sparer de personer, der skal oprette annoncer, tid på at skulle indtastet en masse
    oplysninger om det produkt de vil sælge
  • Du vil kunne tilbyde avancerede produkt sammenligninger
  • Du vil kunne tilbyde avancerede søgninger

Tror i overhovedet på min ide?

Det er aldrig for sent at gå ind i et eksisterende marked, hvis man gør det endnu bedre end sine konkurrenter,
SPAMfighter er et rigtig godt eksempel ;-)

Held og lykke med projektet

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 06:19
Hej Grosen Friis.

Tak for dit svar.

Ang hvad det vil koste at udvikle et system som bilbasen.dk så har du ret. Det kræver meget arbejde og mange penge. Men som man siger "Rom blev ikke bygget på en dag" Det er det samme med Industribasen.dk Jeg må starte siden fra bunden og bygge den op og lave den bedre og bedre hele tiden så jeg måske en dag bliver industriens foretrukte database. Hvis jeg arbejder målrettet så er jeg sikker på der er en chance.

Hvilken sider ville være smarte at reklamere på for siden?

I øjeblikket har jeg tænkt mig at reklamere på følgenede sider når siden står færdig:

Bilbasen.dk

Farmerdating.dk

Men mangler nogle andre sider der f.eks henvender sig til  Entreprenør branchen.

Hvor ville i annoncere henne med sådan en side som Industribasen.dk?

Det gælder jo om at fange virksomheder og private indenfor industrien

Mvh Morten

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:25
Ang hvad det vil koste at udvikle et system som bilbasen.dk så har du ret. Det kræver meget arbejde og mange penge. Men som man siger ''Rom blev ikke bygget på en dag'' Det er det samme med Industribasen.dk Jeg må starte siden fra bunden og bygge den op og lave den bedre og bedre hele tiden så jeg måske en dag bliver industriens foretrukte database. Hvis jeg arbejder målrettet så er jeg sikker på der er en chance.

Hej Morten

Ja det er rigtigt at man skal starte et sted (Jeg havde fornemmelsen af, at Du mente at hele
systemet kunne laves for ca. 30.000,- ;-] )

Jeg arbejder selv med softwareudvikling sammen med en dygtig samarbejdspartner, så send mig en PM
hvis Du gerne vil have et tilbud.

Hvilken sider ville være smarte at reklamere på for siden?

Jeg ville bla. satse på online markedsføring i form af at være meget synlig i søgemaskinerne
på de rigtige nøgle-søgeord. Det kræver dog, at Dit system fra starten af bliver udviklet, så det
er så søgemaskinevenligt som muligt. Foruden jeg selv, så er der flere SEO''er her på Amino, som Du
kan henvende Dig til herom.

Hvor ville i annoncere henne med sådan en side som Industribasen.dk?

Det er der andre Aminoer der er meget bedre til at svare på end jeg ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 37
Fra  LifePlan Kajak & Friluftsliv Skrevet kl. 11:39

Jeg synes som udgangspunkt, at din ide er fremragende og, at den med den rette indsats og fornødne kapital, helt sikkert vil kunne føres ud i livet.

Men, heller ikke for at være lyseslukker, så idéen kræver specielt en ordentlig pose penge, og de 30.000,- kr. du har sat af til webdesign, etc.holder ikke en meter! Sorry! Endvidere kræver det, at du drager ud og laver en mssse B2B-aftaler med brugere af din portal. Det kræver en masse benarbejde. 

Måske skal du gøre op med dig selv om du vil tjene dine penge på at være en slags formidler, et samlende site/portal eller om vil tjene dine penge på sælge en masse varer videre. Til den første har jeg ikke ret mange idéer andet end at klø på, find noget venture kapital og nogle der vil brænde for idéen sammen med dig. Læs evt. bogen "OPM -Other peoples Money" af Michael Lechter. Til det sidste har jeg en masse gode idéer, som f.eks. hvor man med fordel kan hoste sit site, hvordan man nemt opbygger det og hvordan man kommer ud til så mange brugere som muligt. Hvis du er interesseret i det, er du meget velkommen til at skrive en PB.

Mvh. Frederik Laursen

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 13:12
Hej Frederik.

er Pt. lige i Tyskland derfor den maade jeg staver paa.

Tak for dit svar.

rart at faa lidt guldkorn.

Det med jeg mener at det skal blive en side ligesom bilbasen er nok lidt forkert formuleret.

Der skal ikke vere forum paa siden og en masse annoncer og ting og sager. Siden skal vere nem at navigere rundt paa.

det er vigtigt at man hurtigt finder det man soger.

Jeg er paa udkig efter det firma eller den person der kan lave siden fra bunden af og faa den til at fungere optimalt.

Hvis jeg er tilfreds med arbejdet vil jeg fremover have vedligeholdt siden samme sted.

send mig en PB saa sender jeg alle informationer til hvad siden skal kunne.

jeg gaar ikke nodvendigvis efter det billigste tilbud men kigger ogsaa efter referancer og dygtighed.

Det er vigtigt at velge den rigtige fra starten af ellers kan det hurtigt blive dyrt.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)