Hej !!;) Håber ikke jeg lyder alt for dum.. (bær over med mig!;)) Jeg skal starte min egen lille virksomhed, og har lejet mig ind i et lokale med en anden, som har en anden slags forretning.. håber i forstår.. altså vi deler lokale.. jeg skal så give ham 5000 kr i måneden for at være der.. nu kan jeg så få nogle timer ved ham.. indtil mit eget er oppe at køre.. han vil ikke give mig en ansættelseskontrakt eller noget.. hvilket også er ok.. men så vil han have at jeg bare skal give ham en regning 1 gang i måneden tilført moms.
Altså han vil give mig 100 kr i timen lad os sige jeg har 20 timer i ugen.. det 2000 i ugen gange 4 er 8000 kr. Skal jeg så skrive en regning til ham på 8000 kr plus moms.. og skal jeg så betale skat af de 8000?? forstår mig slet ikk på de her ting.. føler lidt han er en fusker..:( HJÆLP!;) Og hvordan skal den regning se ud? hva nu hvis jeg har solgt ham nogle ting ovenikøbet som også skrives på regningen? |
For det første, få ALT på skrift.
For det andet, så dur det ikke at du skal give ham en "regning med moms" som om du er vikar eller freelancere til 100 kr i timen (eller 125 kr med moms) det beløb er ALT for lavt, da du skal tænke på feriepenge og pension osv er indberegnet i din "freelancer løn" alt det bøvl slipper han jo for, hvis han bare får en regning med moms på din arbejdskraft.