|
Kundebetaling fra udlandet
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
http://www.paypal.com/ tilbyder dig at dine kunder kan betale med kort. Paypal tager nogle procenter af de penge du modtager (hvor meget kan du læse på deres side). Vil du stille dine kunder rigtig godt, kan du tilbyde dem Paypal Buyer Protection, som dækker køb op til £500. Når du skal hæve dine penge, kan du få dem overført til din Danske Bankkonto. Englændere er desuden vilde med Paypal, så det er en mulighed. |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Jeg er enig med den tidligere ærede debatør: Paypal ser ud til at være en god mulighed, som jeg selv lige har skrevet mig op til. Med PBS ordninger, betaler man det hvide ud af øjenene. Jeg har selv brugt Regnow og Regsoft til registering af mine software programmer, men omkostningerne er rimeligt store (7-8%). Paypal ligger omkring 2%. Til gengæld er du sikker på, at salget er dit med de 2 jeg nævner - dvs. at "credit card fraud" ikke er dit problem. - Det er det med paypal - der har du tabt pengene, hvis det viser sig at snyd. - Så der er altid for og imod. - Jeg satser nu alligevel på Paypal. |
Paypal ser lige ud til at være det jeg har brug for - ca. 10kr for at behandle en ordre på 170kr er i orden. Jeg vil nu læse det lidt nærmere igennem, for at finde ud af hvordan koblingen er mellem min hjemmeside hvor kunden angiver emne og antal og Paypal registrering af betaling for den samme vare, samtidig har de feks også noget de kalder "Paypal Shipping" som jeg måske også kan bruge. Mange tak for jeres bogstaveligt værdifulde råd |
Der er flere ting i det spørgsmål: 1) Skat / regnskabsførelse 2) Evt. momsforhold Begge dele er rimeligt omfangsrige og for store at gennemgå her. Men når du sælger via nettet, er det typisk tale om internationale kunder. - og det kan både være danske, europæiske og ikke europæiske kunder, og der gælder forskellige regler alt afhængig af land. Paypal hjælper dig ikke med dette - de opkræver bare det beløb du har bedt om - og så er det op til dig selv at betale evt. moms og skatter. Er du en lille biks med en lille omsætning, gælder der nogle særregler - men du skal selvfølgelig opgive din indtægt til SKAT - er du en større biks, bør du indhente oplysninger fra en revisor, der kender til internet handel. - Måske kan Martin T. anbefale en. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)