Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En stor netværks-oplevelse : )

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået den ære, at skulle holde et foredrag for netværket BNI (region midtjylland) den 2. februar.

For at få afklaret de sidste forhold omkring foredraget, så var jeg med som gæst i Viborg-afdelingen fredag.

Aldrig har jeg set så mange erhvervsfolk hjælpe hinanden på så kort tid. Jeg var meget imponeret over det sammenhold jeg så på tværs af gruppen.

Så hvis I er interesserede i erhvervs-netværk, så kan jeg godt anbefale at kigge ind på

http://www.bni.as/Default.aspx?w=47adff6411a94c0ca4a0ba51973b9fec

Jeg er ikke selv medlem, men jeg har bare fået et positivt indtryk af det Big Smile 

De bedste hilsner

Thomas

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 23:14

Hej Thomas,

Det er korrekt BNI er meget effektivt og en af de mere effektive typer netværk der er da de går meget op i man ikke skal sælge til hinanden eller prøve at presse sit produkt ned i halsen på de andre medlemmer men istedet at uddan ne dem til at forstå dit produkt så de husker det når de selv er ude.

Dem jeg har set i vores gruppe der får en delkunder er ejendoms mægler, revisor og vvs men det utrolige er at man kan lave en søgning på en bestemt person i en virksomhed og rigtig ofte er der nogen der kender en der og kan hjælpe med kontakten.

Det kræver så man kan møde tidligt om morgnen en dag om ugen :)

Lars 

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 23:25

Ja...der blev udleveret en del referencer på tværs af bordene...

så taget i betragtning af det forholdsvis tidlige tidspunkt på dagen, så var folk temmelig friske Big Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

WinkNu bare inden trådstarter koger over i begejstning over BNI.

Er det langt fra sådan det foregår i andre grupper og kommer til at foregå. Det er nok lettest at være begjestret i starten.

Men historisk har BNI i lighed med andre prof. netværk, f.eks. PRONETWORK måtte nedlægge grupper som ikke har fungeret, spørg f.eks. BNI Slagelse.

Nu kan man selvfølgelig fra BNI's side argumentere med, at det er/var deltagerne der er/var sløve, og når det går godt er det BNI amerikanske koncept der er formidabelt.

Men det kan være trådstarter skal ind og være teamleder for BNI ??

WinkJeg vil opfordre kommende potientelle netværks deltagere om, at betænke sig to gange inden man går ind i disse "prof" netværks, som har store kommercielle interesserer i at bestå og starte op nye steder.

Jeg taler selv af erfaring har selv været med i 4 som betalende deltager og været gæst i flere disse såkaldte prof. netværk.

Som regel kan man være sikker på, at der blandt netværket repræsentanter fra pengeinstitut, revisor, advokat, forsikringsmand m.m. bl.a. deltagerne. Ja med hvad formål ??

Så taler man om at man ikke skal sælge til hverandre ?? hvorfor tror I at ovennævnte brancher/ grupper og møder op og udveksler visitkort med de andre deltagere hvis det ikke var med salg for øje ??

Jeg var i et netværk hvor der var rep. fra nu krakket pengeinstitut i Slagelse der skulle lære mig og nogle andre alt om likviditets og risiko styring. 2 uger efter var pågældende pengeinstitut krakket og et nyt mødte frem som medsponsor og med samme dagsorden. 

Men tidens mode trend hedder netværk. Der hat altid fungeret (netværk) ved at nogle kendte nogle på landet fra den lokale idrætsklub, skolebestyrelse m.m. Da var det helt frivilligt.

Nu skal det ved BNI's hjælp gøres professionelt og med kommercielt sigte, og om ikke andet gavner det BNI's pengepung. 

Istdet har det frivillige (foreningsarbejdet) aldrig været at foragte.

Men håber da at hvis nogle iværksætter investeringer mere end 10.000 kr. om året i et eller andet netværk art de kan få udbytte agf deres indbetalinger, så det kan figurere i regnskabet som en investrering og ikke omkostning.

I mit eget regnskab blev det til en omkostning, dog fradragsberettiget, men ikke afskrivningsberettiget.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/referencer

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib

Tak for kommentaren Big Smile

Jeg har bare givet udtryk for min umiddelbare reaktion på netværksmødet.

Jeg kender ikke noget til de prof. netværk, så jeg er ret grøn på det område. Som du siger, så er det fornuftigt at være kritisk i forhold til de netværk man involverer sig i, og det vil jeg også selv være hvis jeg engang overvejer at involvere mig i et prof. netværk.

Jeg har selv netværk som en del af mit frivillige arbejde, og det giver mig fantastisk meget arbejdsmæssigt og socialt.

.... og nej det har ikke været i mine overvejelser, at blive team-leder hos BNI Wink 

Jeg synes, at det spændende ved Amino er, at folk kan komme med deres mening på en ordentlig måde. Nu har jeg fået en ekstra vinkel på prof. netværk, så tak igen for dit indlæg Ib Big Smile

De bedste hilsner

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 04:03

Jeg er selv medlem i Roskilde - hvor der findes to grupper. Her har vi været heldige at kunne samle de rigtige mennesker som gerne vil arbejde med netværket. For det er det der er afgørende om en netværksgruppe har success.

Held og lykke med dit foredrag, Thomas.

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 16:41

Tak for det Lars... Det er dejligt at høre, at det går godt ovre i Roskilde Big Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:28

Vi har også rigtigt god glæde af at være med i BNI. Vi er ude hos AB.

Jeg tror medlemskab af Erhvervsnetværk er lidt ligesom medlemskab af et fitnesscenter, selvfølgeligt findes der gode og dårlige men det der primært har indflydelse på hvad man for ud af det er egen vilje og talent.

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 10:52

Ja...Jeg tror, at du har ret Peter. Det er folk egen vilje, og ønsket om at få det bedste ud af hinanden, der får netværket til at virke Big Smile  

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 21:23

Jeg havde to foredrag hos BNI Midtjylland og Nordjylland onsdag og fredag, og det var en super god oplevelse...

Networkingen bagefter var helt fantastisk...så jeg kan kun anbefale at kigge ud til et lokalt møde som gæst Big Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)