Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

app hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

App hvordan gør man det teknisk, hvis man vil lave en app til iphone?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

- Lær at programmere C
- Ansøg om at blive iOS udvikler hos Apple
- Indsend dit App 

:-)

 

 iPhone 6

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nesuz:

App hvordan gør man det teknisk, hvis man vil lave en app til iphone?

Køb en Mac - Det kan ikke lade sig gøre uden.

Dernæst beslut om du vil kode i Objective-C eller om du vil benytte C# eller Javascript.

Du skal også have en udvilkler konto hos Apple som koster $99

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1) Køb en mac. Da det ikke er muligt at udvikle på andre styresystemer end Mac  OS. Køb eventuel en iphone.

2) Køb IOS SDK. IOS er iphone styresystem. SDK står for Software Devopment kit.

3) Læs dokumention om udvikling af applikationer til  IOS

4) Lav skitser, samt tegninger af hvordan det hele skal fungere. Prøv at være så præcis mulig. Når du ved hvad du skal igang med. Er det hele lidt lettere.

5) Begynd at lave din applikation

6) Når du er færdig kan du indsende den til apple.

De bedste hilsner

Freelancerbasen

 

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra et teknisk perspektiv er der overordnet 3 indgangsvinkler:

1. Native udvikling med objective-c (kræver mac)

Hvis ikke du allerede er objective-c udvikler og kender x-code, så er der en ret stejl indlæringskurve for at komme igang. Det kræver en mac, og developer licens. Dit arbejde kan kun bruges til IPhone og der er ikke nogen synergi effekt med distribution til andre platforme.

2. Monotouch (C#, Mono og Interfacebuilder) - http://monotouch.net/ (kræver mac)

Hvis du har erfaring med .Net/Mono så kan du springe lidt af indlæringskurven over, og komme lidt hurtigere igang. Her kan du udvikle i C#, og har stadig interfacebuilderen til at lave helt native interfaces. Den del af koden som ikke er brugergrænseflade kan du eventuel bruge også med Monodroid, så du kan distribuere til Android og have en vis grad af genbrug. Monotouch kræver også en Mac og en developer license.

3. Phonegap, app.mobi eller tilsvarende

http://www.phonegap.com/

http://www.appmobi.com/ 

Her kan du udvikle din app i Html5, CSS3 og Javascript og builde det til en helt native app. Der findes så en række javascript biblioteker der kan anvendes til at lave brugergrænsefladen lækker med såsom Sencha Touch eller jQuery.Mobile. 

Kan du allerede html, css og javascript så er indlæringskurven knap så stejl, og der er en høj grad af genbrugelighed på tværs af mobile platforme. Du har stadig adgang til de fleste native funktioner såsom GPS, kamera, kompass, kontakter, notifikationer mv.

Begge platforme gør det muligt at builde Apps uden at eje en mac. Appmobi er desuden en fuld distributionsplatform til flere platforme.

 

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)