Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkaldt til skifteretten - hvad sker der hvis jeg ikke møder op ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med at E&S har anmodt skifteretten om at tvangsopløse mit selskab (ApS) da der ikke er hverken direktør eller revisor i selskabet har jeg nu modtaget en indkaldelse hvor jeg skal give møde som repræsentant for selskabet.

Hvis jeg skal gøre som skrevet skal jeg tage fri fra arbejde (hvor jeg er nyansat) hvilket jeg ikke er meget for - og da slet ikke når det koster mig tab af løn for den dag. Desuden skal jeg transportere mig fra Kolding til Esbjerg hvilket jo ikke er gratis...
Derfor er jeg interesseret i at vide hvad der sker hvis jeg ikke møder op, men synes ikke jeg kan finde nogen informationer om det nogen steder.

Er der nogen Aminoer der kender til den slags og kan forklare pligter, muligheder og eventuelle konsekvenser i sådan en situation ?

Selskabet er uden aktivitet og uden aktiver men har nogle kreditorer som har penge til gode.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 18:39

Så kan du nok forvente at de sætter en ny dato. Men denne gang tropper politiet bare op for at hente dig på et sted de ved de kan finde dig. Altså, privatadressen eller arbejdet. (Og hvis det ikke lykkedes første gang blvier de ved til de finder dig)

Det gør de i hvertfald når det drejer sig om konkurs.

Med venlig hilsen

Michael Rode

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44

Ved udeblivelse risikerer du at Skifteretten stadigvæk vil have at du møder personligt op. Hvis du ikke gør det kan Skifteretten bede Politiet om at anholde dig og fremstille dig i retten.

Når der er gæld i dit aps kører det fra en tvangsoplæsning til en konkurs. Der bliever sat en kurator på og spillereglerne følger reglerne for en konkurs.

Personligt vil jrg kraftigt anbefale dig at bruge en "fridag" på dette møde og få det bedste ud af det i forhold til kurator fra starten.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)