Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mentalt-boldspil til ny idé med formidling af børnepasning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej til jer alle,

Jeg går og tænker på muligheden for at etablere et form for vikarbureau med barnepiger og tænkte at jeg ville kaste bolden op her og se om der skulle dukke noget mentalt boldspil op.

Jeg er i den heldige situation at jeg er blevet far for et halvt år siden og har selv tænkt over, hvor man finder en pålidelig og dygtig barnepige. På nettet findes der et par "find en barnepige" sider. Så vidt jeg har kunne se, afregner man i alle tilfælde direkte med barnepigen og der er ikke rigtig nogen sikkerhed for kvalitet (ud over én side, hvor der stilles krav om ren straffeatest).

Derfor tænker jeg på, om det kunne være interessant at lave et system, hvor barnepigerne bliver ansat, således at forældrerne afregner direkte med virksomheden, der herefter udbetaler løn til barnepigen.

Mine egne umiddelbare tanker er at der nok er en del barnepiger, der i dag arbejder sort og derfor nok har en timeløn der er noget lavere, end hvad man kan tilbyde via virksomhed. Samtidig er jeg ikke helt klar over, hvor meget der kræves i forhold til ansættelser - løn under sygdom, opsigelser, osv.

Uden at have nogle helt konrekte spørgsmål, håber jeg min idé kan starte en tanke eller to hos nogen, så det måske kan udvikle sig til lidt brainstorm - noget skal man jo bruge weekenden på? )

Hilsen

Jesper

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:04
Hej Jesper.

Det er da en super idé... jeg kender mange med børn der godt kunne bruge en "registreret" nanny... :) i ny og næ fordi de ikke umiddelbart kender nogen som de stoler nok på, til at hyre dem for en enkelt aften. Men ingen af dem jeg kender vil betale mere end maks. 60-100 i timen for børnepasning... og det kan vist næppe gøres hvidt for de penge. ;-) Eller? Jeg indrømmer at jeg ikke aner det - men lønninger og feriepenge osv...

Hmmm...

Hvad med en online formidlingscentral i stedet... simpelthen :) ikke noget med lønninger, feriepenge osv. osv... men et site (eks. nanny.dk) hvor alle interesserede over hele Danmark, kunne tilmelde sig. Disse barnepiger/reserve bedstemødre skal naturligvis til en "jobsamtale" på "centralen" (dit hjemmekontor el. lign.) og medbringe ren straffeattest og eks. 2 referencer fra tidligere arbejdspladser som har med børnepasning at gøre. Bliver de "godkendt" bliver de så optaget i denne database hvor de har deres egen personlige profil med CV, billede, egne ønsker til vagt dag / nat, weekends osv...som forældre så kan kigge på hjemme foran computeren. Det kunne jo koste eks. 500 kr. om året at være optaget i databasen. Det kunne jo også koste eks. (som brugerbetaling på den blå avis online) ca. 65,- om måneden for forældre at kunne logge på som registreret bruger og alt hvad der hedder betaling mellem forældre/nanny.... skulle de klare selv. :)

Jeg kender ikke loven... og ved ikke hvad den stiller af krav til sådan noget - men fandtes et site som dette, administreret og med registrerede brugere/nanny´s, tror jeg at flere ville benytte disse.

De nanny´s der er tilknyttet kunne også "rankes" ;-)

Måske synes du jeg er helt tovlig.... men jeg vover pelsen og tager de smæk der måtte komme....

Held og lykke med projektet

P.s.

Forslag:

nanny.dk

barnepige.dk

barnepiger.dk

barnepigevikar.dk

nannyvikar.dk

onlinenanny.dk

;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 08:48
Hej Sue,

Tak for dit svar )

Jeg tror desværre du har ret i, at de færreste vil betale dét ekstra, som det vil koste at kunne betale skat/sygepenge/osv. af tingene. Men dét er jo oplagt at finde ud af med et par spørgeskemaer. Kunne være jeg skulle til at være kreativ med et skema igen...

Det kommer måske også an på, hvad slags pasning man mangler. Altså, der er jo forskel på om det er fast 1-2 timer hver dag, eller om det er 3-4 timer, når det lige brænder på. Hvis vi skulle ud og spise f.eks. ville jeg gerne betale ekstra per time mod at få "noget ordenligt" ud.

Mht. til at lave en formidlingscentral, tror jeg måske man strander i samme bunke, som dem der findes i dag allerede - f.eks. http://www.byensbedstebabysitter.dk/html/frame.htm. Men måske man skulle starte med at finde ud af hvem der vil betale, og hvor meget... og så tilpasse servicen til prisen.

Hilsen

- Jesper

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 09:47
Hej igen.

Jeg er sikker på at folk, som du siger, vil betale mere for pasning hvis det brænder på. Men er det meningen at du kun skal henvende dig til disse kunder? hvis det er tilfældet, har du sikkert ramt en nische (var det korrekt stavet?)

;-) Og jeg er da sikker på at en del gerne ville tilmeldes en sådan service... set fra begge parter. Jeg kan se at de betaler deres barnepiger (på det link du sendte) 50,- i timen under 18 år og 75,- i timen til barnepiger over 18 år. Det i sig selv synes jeg virker ret useriøst. Ingen erfarne barnepiger vil nøjes med 75,- i timen hvis der skal betales skat osv. Det er jo til grin...

Så du kunne jo være en skarp konkurrent på markedet ved at tilbyde dine (og kun have barnepiger over 18 år)nanny´s :) eks. 98,- i timen el. lign. Var jeg barnepige ville jeg da personligt aldrig sælge mig selv til 75,- i timen, og var jeg forælder, ville jeg meget hellere tage én fra et beraeu (staveplade ønskes) hvor jeg betalte lidt mere, da prisen ofte får folk til at føle at jo mere de betaler, jo højere er kvaliteten. INGEN vil gå på kompromis når det gælder deres børn!!! Jeg ville eks. med glæde betale 110,- i timen for en barnepige med stor erfaring og gode referencer!!!

Bare lige lidt sparring herfra!

:)

P.s.

Du strander ikke i nogen bunker af formidlingscentraler... tænk på at jo flere der er på markedet, jo mere skal de markere sig i forhold til de andre, og det giver jo kun et bedre resultat, hér skal man nemlig IKKE være den billigste, men den bedste, så klem på. :)

Og... så er idéen med at tage betaling for at være tilmeldt på siden ikke så dum... det er der du henter din "løn" og kan kunderne betale med kort på siden, for at blive registreret med det samme, kan du også hurtigt få dem med som mangler en sitter hér og nu.

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 10:03
Hej igen Sue,

Laver du ikke andet end at være herinde? ;o)

Du har ret i at det netop ikke er prisen man skal konkurrere på - men måske hellere hurtig respons og høj kvalitet.

Problemet bliver så bagefter, hvordan man fastholder kunderne i at booke barnepigen via siden og ikke bare afregne indbyrdes fremover. Der er jo ikke rigtig nogen måde at kontrollere det på, når først de kender hinanden. Så skal man måske hellere lave et "henvisningsgebyr", så konceptet skal bære på én betaling fra hver kunde - altså f.eks. 100,- for adgang til selve sitet. Jeg er ved at lave et spørgeskema der kan bruges, hvor jeg spørger til hvad man vil betale og om der er nogen præference i forhold til at afregne direkte med barnepigen kontra til et firma først.

:)

- Jesper

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 10:14
Hej igen igen...

Jo jeg har da et liv udenfor Amino :))) men jeg må indrømme at jeg bruger mange timer herinde for at få svar på mine mange spørgsmål vedr. opfindelser, patenter, a/s v. holding selskaber osv osv. Og efter at jeg før har stillet spørgsmål herinde, jeg endnu ikke er blevet klogere af, må jeg jo selv lave research...

M.h.t. dit problem at de ikke fremover bruger sitet, fordi de nu kender hinanden... er jo netop derfor jeg synes der skal være brugerbetaling for at anvende sitet (for begge parter) og at betalingen skal ske mellem dem indbyrdes. På den måde har du ikke det helt store administrative arbejde... og kan lægge kræfterne andetsteds.

Jeg tror at mange umiddelbart vil stemme på den billigste pris i en spørgerunde... men når lokummet brænder hoster de fleste op med lidt ekstra fra godteposen... hehe

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 10:27
eks:

fastnanny.dk

quicknanny.dk

lynpasning.dk

akutnanny.dk

nannyformidling.dk

Elsker ordet nanny... :) lyder som en rigtig bedstemor :)

Og jeg tror også du skal fokusere på at alle over 18 år kan blive optaget... evt. sortér efter kategori, eks. barnepige som de yngste, nanny for dem i midten, og reservebedster som de ældste... :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 10:48
Nanny er rigtig hyggeligt - det er reservebedste nu også; tror det kunne være en sjov idé at dele ind i alder/"type".

God pointe med at de fleste nok vil svare "billigst muligt", hvis de selv fik valget. Så skulle man i stedet undersøge hvad de betaler i dag - og hvor de har fundet deres barnepige henne. Men hvis der skal afregnes direkte imellem barnepige og bruger, så er det jo bare at gå i gang med at finde egnede barnepiger og se om man kan få bygget et netværk op.

Tak for din input :)

- Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)