Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Donation til Røde kors el. lignende...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Vi står med nogle varer vi egentlig gerne vil hurtigt af med, da vi får nogle containere hjem her i foråret, og skal have have lavet plads.

Hvordan ligger det med den slags. Kan vi trække indkøbsprisen på varerne fra i regnskabet?

Hvor meget kan der trækkes fra til donationer, da vi også tænker på at støtte kræftens bekæmpelse?

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:53
Dato: 10-02-2007 14:30:25 Forfatter:langvang78
Hej,

Vi står med nogle varer vi egentlig gerne vil hurtigt af med, da vi får nogle containere hjem her i foråret, og skal have have lavet plads.

Hvordan ligger det med den slags. Kan vi trække indkøbsprisen på varerne fra i regnskabet?

Hvor meget kan der trækkes fra til donationer, da vi også tænker på at støtte kræftens bekæmpelse?

Som handelsvirksomhed har du fradrag for fysisk beskadigede varer samt såkaldte ukurante varer. Ukurante varer  varer er varer som er blevet teknologisk, udviklingsmæssigt forældet og derved har en lavere omsættelighed. Der er en vejledende regel om at man kan fratrække tabet over 3 år (50/25/25%) men i den situation du nævner ville jeg fratrække det hele i et hug, fordi I "kasserer" det.

Vedr. donationer så har I fradrag hvis I bruger det reklamemæssigt. Eks. ved at I får en notits på Røde Kors hjemmeside eller anvender det i Jeres reklame. Ellers kan I kun få fradrag for donationer mellem 500 og 4.500 kr. Grænsen er lige blevet forhøjet til det dobbelte.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:58
Tak for svaret.

Hvordan ser det ud, hvis vi forærer nye varer væk der sagtens kan indbringe en del penge for f.eks røde kors, men som vi gerne vil have ud af varelageret? Kan indkøbsprisen trækkes fra i dette tilfælde, og hvis, skal vi have noget papir fra rødekors for at det er modtaget. En underskrift fra dem f.eks?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:31
Hvor meget taler vi om i værdier ?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:05
Jeg vil tro der er for omkring 5000,-, men kan blive mere eller mindre afhængig af hvad vi kan ifølge loven..

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:17
Når det ikke er mere ville jeg ikke engang blinke med øjnene hvis det var mig der sad på den anden side (gjorde jeg engang) men få en kvittering o.l. fra Røde Kors.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)