Jeg har et lille rengøringsfirma, som jeg prøver at gøre større med tiden.
Jeg har allerede en del private kunder. Nu er mit spørgsmål så om man kan sende regningerne pr. mail så jeg kan spare penge på porto? Prisen på frimærkerne stiger jo snart og det løber op. Flere af mine kunder har allerede efterspurgt denne løsning men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Kan mine Amino venner hjælpe mig?
Der er bl.a. e-conomics.dk og så er der f.eks. Getharvest.com som vi selv bruger. Getharvest er bl.a. integreret med Paypal, som giver kunderne mulighed for at betale online med det samme, super smart. :)
Det kan du godt, lav den som en PDF-fil. Så kan de fleste åbne den.
Tak for dit indlæg Hojben.
Nu er jeg ikke en ørn til computeropgaver, så har du et par retningslinjer jeg kan bruge?
Med venlig hilsen Henrik Jensen
På din computer skal du have installeret en PDF skriver - et lille program, der kan fremstille PDF filer. Den installeres og opretter en PDF-printer - ses i mappen printere. Det fungerer i praksis ved at du, i stedet for at udskrive regningen på din printer, vælger og udskriver på PDF-printeren.
Et glimrende program til det, er den gratis PDF Creator.
Når du printer til PDF printeren PDF Creator, får du muligheden at gemme regningen som PDF-fil. Så kan du gemme regningerne og efterfølgende sende dem til kunden som vedhæftet fil.
Håber du kan bruger det.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Det kan du godt, lav den som en PDF-fil. Så kan de fleste åbne den.
Tak for dit indlæg Hojben.
Nu er jeg ikke en ørn til computeropgaver, så har du et par retningslinjer jeg kan bruge?
Med venlig hilsen Henrik Jensen
På din computer skal du have installeret en PDF skriver - et lille program, der kan fremstille PDF filer. Den installeres og opretter en PDF-printer - ses i mappen printere. Det fungerer i praksis ved at du, i stedet for at udskrive regningen på din printer, vælger og udskriver på PDF-printeren.
Et glimrende program til det, er den gratis PDF Creator.
Når du printer til PDF printeren PDF Creator, får du muligheden at gemme regningen som PDF-fil. Så kan du gemme regningerne og efterfølgende sende dem til kunden som vedhæftet fil.
Håber du kan bruger det.
Dbh. John
Hej,
Som John skriver findes der flere gratis programmer til at lave PDF.
Start med at lave din faktura i Word eller Excel. Eller hvad du nu ellers bruger. Klik på print og vælge PDF-program.
Derefter kan du sende PDF-filen som vedhæftet fil.
Den hurtige løsning er at installere openoffice, hvis du kender til microsoft word, excel osv. så vil det ikke tage dig 2 minutter at få det til at virker. OpenOffice er en gratis alternativ til Microsoft og har installeret PDF funktion, så du laver bare din faktura i OpenOffice og trykker på PDF knappen også har du en pdf fil af din faktura. Hurtigt, nemt og enkelt
Den hurtige løsning er at installere openoffice, hvis du kender til microsoft word, excel osv. så vil det ikke tage dig 2 minutter at få det til at virker. OpenOffice er en gratis alternativ til Microsoft og har installeret PDF funktion, så du laver bare din faktura i OpenOffice og trykker på PDF knappen også har du en pdf fil af din faktura. Hurtigt, nemt og enkelt
Jeg tog udgangspunkt i, at trådstarter allerede har et regnskabsprogram og blot mangler input til at fremstille regningerne/fakturaerne i PDF, i stedet for at udskrive dem og sende dem med Po$tDanmark. Har man Microsoft Office 2007 eller nyere, kan man gemme direkte i PDF.
Man kan hente et gratis tilføjelsesprogram (SaveAsPDFandXPS) hos Microsoft.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn