Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde job og Flytte til udlandet=?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Mig og kæresten går med tanker om at flytte til udlandet og bosidde os der.
Det eneste problem er bare at vi intet aner om hvordan og hvorledes?

Vi har ikke nogle konkrete destiantioner i tankerne, dog er det et krav at det skal være nemt at flytte dertil. (altså er USA udelukket) Det skal helst være et engelsk-sproget land, så man kan gebærde sig rundt og få jobs.

Er der nogle af jer der kan komme med erfaringer og bud på hvilke lande som er nemme at flytte til, samt man har muligheder for at finde et arbejde i? Hvor søger man efter job i udlandet? Hvor finder man bolig i udlandet, og alle de andre ting?

Hvordan gøres dette, og hvordan tør man tage springet? Jeg har en selvstændig konsulent/agent virksomhed, men vil gerne have et fast arbejde de første år jeg bor i et fremmet land, da min økonomi gerne skal sikres, samt få et netværk igang så man ikke ender mutters alene.

Al info er god info. håber jeg kan få en god debat igang her, da jeg virkelig brænder for udlandet. Selvfølgelig må der også komme tilbud, hvis nogle udlandsboende aminoer evt. ønsker en hårdarbejdene ansat fra Danmark.

Mvh
Steffen Petersen

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Jeg flyttede til Schweiz for snart 4 år siden og kan kun anbefale jer "at komme ud". I kan jo altid flytte tilbage igen.

Hvis I ikke vil for langt væk, og absolut vil have et engelsksproget land, er der ikke mange andre lande end UK og Irland (hvilket jo også er godt).

Mht. at turde tage springet; tænk over, hvad der i virkeligheden sker, hvis alt går galt? Ikke ret meget.

Jobsøgning kan du klare vha. google (googl: jobs in "destination"). Efter lidt søgen, finder du de gode sites. I UK og Irland f.eks. er der gode muligheder for engelsksprogede job - sammenlignet med her i CH.

Sæt dig i øvrigt grundigt ind i arbejds- og opholdstilladelser INDEN du rejser ud. Det gjorde jeg ikke.

Tag i øvrigt et seriøst kig på http://www.dabgo.net/

/JG

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.
Mange tak for de gode informationer.

Mht. destination og afstand, kunne jeg flytte til månen, så længe det er et land der er forholdsvis let at overleve, og komme til.
Har tænkt på lande som, Australien, New Zealand også kan komme i betragtning. Jeg er bare skeptisk overfor at "komme igang".

Hvor den var din process og flyttede du før du havde fået arbejde?
Har noget familie nær Barcelona, men har hørt at netop spanien er et lidt dårligt land at flytte til, da lønningerne er meget lave og priserne er støt stigende.
Uk hr jeg også haft overvejet, men igen er lønningerne for lave i forhold til priserne på mad, bolig osv.

Den største frygt jeg har, er at jeg aldrig kommer igang, grundet det synes uoverskueligt. Så et puf i den rigtige retning er netop det jeg har brug for.
HVad arbejder du med i CH`? og hvordan fik du det ?

/Steffen

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Petersen:

Har noget familie nær Barcelona, men har hørt at netop spanien er et lidt dårligt land at flytte til, da lønningerne er meget lave og priserne er støt stigende.



Og kan du ikke sproget indskrænker det dine muligheder væsentligt! - Hvad med Irland - var det ikke en mulighed?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og kan netop ikke sproget.
Har ikke lyst til et random bar job, eller regøring. Flytter med henblik på at videreuddanne mig inden for handel. Har haft kig på universiteter rundt om i verden.
Men igen, der hører ikke arbejdsvisum med til USA. Har fundet en preparation course, til optagelse på universiteter, som kan tages i england osv.

Men kunne godt tænke mig at høre folks egne erfaringer fra lign situationer, med at flytte til udlandet og klare sigmed arbejde osv. :)

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Hej Steffen,

Jeg flyttede til Schweiz for snart 4 år siden og kan kun anbefale jer "at komme ud". I kan jo altid flytte tilbage igen.

Hvis I ikke vil for langt væk, og absolut vil have et engelsksproget land, er der ikke mange andre lande end UK og Irland (hvilket jo også er godt).

Mht. at turde tage springet; tænk over, hvad der i virkeligheden sker, hvis alt går galt? Ikke ret meget.

Jobsøgning kan du klare vha. google (googl: jobs in "destination"). Efter lidt søgen, finder du de gode sites. I UK og Irland f.eks. er der gode muligheder for engelsksprogede job - sammenlignet med her i CH.

Arbejdsløsheden i Irland er kraftigt stigende, og det er ej heller nemt at finde job i England, der er masser af "expats" der tager hjem dagligt da det er for svært at overleve. Alle lande i EU er nemme at flytte til, der er ikke krav om andet end EU statsborgerskab. Ch er en anden sag, men det ved du jo selv.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:

Hej Jesper.
Mange tak for de gode informationer.

Mht. destination og afstand, kunne jeg flytte til månen, så længe det er et land der er forholdsvis let at overleve, og komme til.
Har tænkt på lande som, Australien, New Zealand også kan komme i betragtning. Jeg er bare skeptisk overfor at "komme igang".
/Steffen

De 2 lande der er temmelig besværlige at få opholdstilladelse i selv for borgere fra commonwealth lande er det temmelig umuligt. Alt efter hvad du er god til kan England anbefales.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Petersen:

Hej kære Aminoer.

Mig og kæresten går med tanker om at flytte til udlandet og bosidde os der.
Det eneste problem er bare at vi intet aner om hvordan og hvorledes?

Kan varmt anbefale dette website

http://www.britishexpats.com

finder du alt det du vil vide og mere til, og alle lande er mere eller mindre der.

 

 

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Jeg bor selv i Dublin, Irland. Det er min vurdering at det er et ret nemt land at flytte til, finde lejlighed og få job i. Uden uddannelse eller erfaring kan man som dansker nemt finde et job til 12-13.000 dkr. efter skat om måneden. Dertil kommer at firmaerne typisk betaler et beløb til at dække omkostninger i forbindelse med flytning til Irland, samt bonusser i løbet af ansættelsen.

Ansættelsesprocessen er generelt hurtig og man kan risikere at skulle starte/flytte allerede 1-2 uger efter man har haft telefoninterview. Så det er en god idé at få styr på hjemmefronten med det samme, så man kan udvise den fleksibilitet i forbindelse med telefoninterviewet.

Lejlighederne er typisk møbleret, samt indeholdende køkkenredskaber. Så ingen grund til at arrangere transport af sine ejendele før man er i gang herovre.

Der var en der nævnte at arbejdsløsheden er stigende i Irland. Jeg mener ikke det er, som situationen er i øjeblikket, noget man skal bekymre sig om som dansker.

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

her er adressen på et udemærket "udstillingsvindue", (cv-bank) hvis i søger et job i udlandet.

www.eurojobagent.com

 

 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)