Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Off-shore investeringsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Zero_2_Hero:

Den primære grund til, at jeg gerne vil bruge et off-shore selskab er, at jeg ikke mener det er tilladt, at drive en formuefovaltningsvirksomhed (laaangt ord !) i Danmark uden en licens !

Det her er ikke mit speciale, men er du sikker på, at du slipper for licenskravet  ved at lave et udenlandsk setup? Min mavefornemmelse siger mig, at hvis du i praksis opererer i Danmark med danske kunder, så skal du alligevel have licens.

Det er som sagt kun en mavefornemmelse, men jeg vil råde dig til at undersøge den vinkel, før ofrer for meget tid og penge på det udenlandske setup.

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:45

Fair advokat:

Det her er ikke mit speciale, men er du sikker på, at du slipper for licenskravet  ved at lave et udenlandsk setup? Min mavefornemmelse siger mig, at hvis du i praksis opererer i Danmark med danske kunder, så skal du alligevel have licens.

For at undgå et dansk licenskrav det, så kunne man eventuelt gøre opmærksom, at kunder fra Danmark ikke accepteres.

Fair advokat:

Det er som sagt kun en mavefornemmelse, men jeg vil råde dig til at undersøge den vinkel, før ofrer for meget tid og penge på det udenlandske setup.

Ja, jeg skal nok kraftigt overveje lige at kontakte en advokat inden jeg kommer alt for langt i mine planer - måske er der nogen herinde, som ved mere om emnet ?

Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:43

Hej Henrik Koudahl (og andre på denne tråd)

Jeg er lidt skuffet over jeres måde at skrive om mig og mine hjemmesider på. I ved at jeg har været i branchen i snart 10 år og er een af en lille håndfuld der har holdt skansen.

Jeg kunne godt ønske mig at I, i det mindste ville tage et opkald til mig, og give jer ud for en kunde, for på den måde at vurdere OBJEKTIVT ud fra den information jeg tilbyder, forresten ganske gratis og uforpligtende, inden I kaster jer ud I at skrive om mig med små undertoner.

Husk lige hvad det kan have af konsekvenser at komme med et lille "uskyldigt gæt" eller "forslag" om en person, når indholdet er online. Husk hvor destruktivt det kan være og husk i sidder på et iværksætter forum hvor det forhåbentligt gælder om at hjælpe hinanden med gode intentioner og etik. Jeg ved I ikke selv ville bryde jer om den slags. Forskellen mellem meningsudveksling og injurier er meget lille : )

Forresten: Vi(jeg) samarbejder med banker i både Schweiz, Liechtenstein, Cypern, Letland og på Seychellerne, hvor vi har haft gode samarbejder i mange år. Da nogle af mine konkurrenter i sin tid blev smidt ud af især een af disse elite banker, bibeholdte jeg som den eneste den gode relation og det gode samarbejde -hvilket jeg stadig har.

Offshore eller DK?
Min holdning er ikke at man kun skal benytte de udenlandske løsninger, men jeg er blot objektiv og analyserende omkring hvornår det ene eller andet kan lade sig gøre, og især i hvilke tilfælde det bestemt ikke kan tilrådes.
Der skal som minimum altid være en reel lokal direktør i et udenlandsk selskab, for at beskatnings retten forbliver i det "udland" som man har valgt. Dertil kan komme yderligere krav mht. driftssted mv., som også kan have beskatning til følge. Så nej det er bestemt ikke ulovligt at lave en udenlandsk selskabs løsning, når blot det gøres rigtigt og man er opmærksom på faldgruberne.

Jeg håber at I vil holde tonen god, og ringe til mig hvis der er noget i ønsker at vide eller er i tvivl om. På forhånd tak  : )

Mvh
Donny

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)