Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min shop mon blevet hacket?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg har brug for øjeblikkelig hjælp til min Oscommerce shop.

Jeg har i et stykke tid haft en fejlmeddelelse på forsiden om, at "...der er en potentiel sikkerhedsrisiko...".

...Og  nu kan jeg sørme ikke logge ind her til aften. PAssword ukendt.

Det gør mig sørme lidt nervøs, men jeg ved ikke en dyt om det og ham, der plejer at være flink til at hjælpe svarer aldrig særlig hurtigt.

Så jeg skal kort sagt bruge noget OsCommerce ekspertice pronto. Det drejer sig om om 2 shops, hvoraf den ene er en OsCMAX.

Og jeg betaler selvfølgelig for din hjælp.

mvh Susan

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 22:06

Jeg kan nikke genkendende til billedet af at visse skumle typer er ude med riven efter oscommerce-webshops i disse dage.

I "gamle dage" brugte man altid .htaccess som sikkerhed for admin-adgang på oscommerce, men efter oscommerce fik sin egen loginløsning er mange gået væk fra dette. Jeg har de seneste dage tilføjet .htaccess login på flere oscommerce webshops der havde fået kompromitteret login-adgangen, og har ikke oplevet problemer på disse siden.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1772
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:09

Du kan søge om hjælp hos Elance koster kun 10$.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 22:18

Hej Susan

Jeg skal lige forstå dig rigtigt. Du har "i et stykke tid haft en fejlmeddelelse på forsiden om, at "...der er en potentiel sikkerhedsrisiko". Hvad har i dette "stykke tid" gjort for at sikre din shop og dine kunders persondata?

Mvh.

Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 22:22

Den side er da genial. Det er lige noget for mig, og den er hermed gemt. Tusind tak for link.

Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 22:23

Mine shop er under opbygning/ændring og jeg har derfor ikke gjort noget endnu. Det var på min "to-do" liste :-)

Men jeg har ikke mange kunder...endnu

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 22:26

Hvis du har databaseadgang, så log ind og slet brugeren fra adminstrators tabellen. Installer herefter OsCommerce et vilkårligt sted (f.eks. et andet webhotel). Når den spørger efter admin brugernavn/password skriver du et nyt password, og færdiggøre installationen af shoppen. Log herefter ind i administrators tabellen i den nye installation, kopier user og pass og smid det over i din gamle shops tabel. Så burde du kunne logge ind med det user/pass du valgte til den nye installation...

Puha, var det for forvirrende? :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:47

LinkCentralen.dk:

Du kan søge om hjælp hos Elance koster kun 10$.

Det er vist langt fra alle der arbejder for 10$, men selvf. kan det findes, det kan det sikkert også i DK, hvis man vil :)

Men du går ikke bare ind på elance uden at have teknisk erfaring eller uden at være rigtig god til, at skrive krav til en opgave og får den løst 100% tilfredsstillende, det er i hvert fald kun små opgaver. For der er mange gode folk - rigtig gode, men mange af dem kommer fra lande hvor de laver det der står i beskrivelsen uden, at tænke på om der er en smartere måde eller om det overhoved senere kan opdateres uden at skulle omskrives helt..

Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 22:57

hehe - jeg forstår godt din idé. Gemmer den lige til en anden gang, da jeg fandt en der kunne kigge på det med det samme. Men tak for det. Forvirrende joh - men logisk nok :-)

Tilmeldt 23. Nov 09
Skrevet kl. 22:59

Ja det kan jeg godt se. Jeg har kigget lidt på Elance og mine behov til mine eksisterende shops vil for det meste være ret specifikke, så i de tilfælde kan de nok godt bruges.

Her på siden fandt jeg dog også hjælp ganske hurtigt :-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)