Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af kundedatabase

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Håber i nyder jeres mandag aften.

Jeg går lidt og arbejder på en hjemmeside, som skal afsætte sine produkter via nyhedsbreve og konvertering derfra. I den forbindelse, så er det jo en fordel at opbygge en rigtig god kundedatabase og få denne til at vokse hurtigst muligt.

Mit spørgsmål går på hvad skal man være opmærksom på ved overtagelse af eksisterende databaser og hvordan prissætter man denne?

Pft.

Steffen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:16

Hej Steffen,

Det er muligvis mig som er gal på den, men skal du overtage nyhedsbrevs modtagere, eller en kundedatabase som allerede har købt det produkt, du skal sælge til dem? :-)

Tilmeldt 26. Dec 10
Skrevet kl. 21:31

Hej Casper.

Ideen er, at for at opnå flere modtagere så overtager man eksisterende databaser/firmaer og når derved ud til flere.

Jeg tænker på hvad der er tilladt i forhold til persondataloven og hvordan man fastsætter en værdi af en sådan database?

Pft.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal være opmærksom på at ejeren af e-mail'en har givet sit samtykke til virksomheden der specifikt indsamlede samtykket oprindelig og dette samtykke kan ikke af virksomheden sælges videre til anden virksomhed uden begge parters (virksomheden og ejeren af e-mailen) samtykke om at det kan overdrages til en specifik 3. part.

Dermed er de i forhold til dansk lov ikke teknisk muligt "bare" at købe en database af e-mail-adresser fra en anden virksomhed, da sælgeren rent praktisk skal ud og spørge e-mail-adresse-ejeren om vedkommende vil give sit samtykke til den specifikke køber.

Updatering: Med virksomhed mener jeg her den juridiske enhed som samtykket oprindelig er givet til. Du kan selvfølgelig købe hele virksomheden (den juridiske enhed) og så sende til modtagerdatabasen som den samme virksomhed, bare med en ny ejer.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 22:47
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 23:29
Tilmeldt 26. Dec 10
Skrevet kl. 19:23

Hej Oscar.

Tak for dit indspark.

Jeg kan ikke det ikke lige er helt så firkantet og lige til som jeg havde håber.

Hvis jeg forstår dig ret, så kan ikke overtage et site og herefter absorbere deres kundedatabase, i så fald skal man købe hele virksomheden og fortsætte, det er ikke nok bare at bruge navnet.

Steffen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:27

SNielsen:

Hej Oscar.

Tak for dit indspark.

Jeg kan ikke det ikke lige er helt så firkantet og lige til som jeg havde håber.

Hvis jeg forstår dig ret, så kan ikke overtage et site og herefter absorbere deres kundedatabase, i så fald skal man købe hele virksomheden og fortsætte, det er ikke nok bare at bruge navnet.

Steffen

Korrekt, det skal føres videre under samme CVR som samtykket er givet til.

Så i praksis er det ikke muligt at overtage en enkeltmandsvirksomhed.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Dec 10
Skrevet kl. 19:33

Tak for svaret Anders

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)