Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste der er bange for at miste mine forældre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i himlens navn, kan en ledende overlæge, Finn Rønholt på Herlev, argumentere for at genoplivning kan forværre patientens situation?

Hvis hjertet er stoppet og man er død, så er det vel svært at gøre det værre eller?

Han slipper simpelthen afsted med sin 'rygsvømning' pga af manglende pres fra intervieweren.

Telefonsamtalen mellem de to læger er en skandale, og vi risikerer at det hele ender med en ligegyldig undersøgelse, som resulterer i ingenting. Manden siger seriøst, at de har blot et problem med kommunikationen!!!!!!!

Damen fra i går, som egentlig har et fint liv (og som heller ikke skulle genoplives ved hjertestop), får sørme en undskyldning!!!!!!!!!!!

Er det bare mig eller burde beskeden til de implicerede læger inkl. ledende ikke bare være, "Hej gutter, I har 10 minutter til at pakke Jeres ting, I mister Jeres ret til at praktisere og så bliver I aldrig ansat indenfor det danske sundhedsvæsen igen"?

Jeg har selv gamle forældre, den ene med rollator, hjemmehjælp og kommer ikke meget ud....der skal checkes journaler ASAP. Tænk hvis een af dem får et hjertestop og en eller anden 'sjov' læge, mener ikke at de er friske som en vårharre hø hø......

Det her skriger til himlen imo...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Jeg forstår din reaktion, og det er helt forkert af de 2 læger at basere deres beslutning på det grundlag, som de gjorde i den båndede optagelse. Men som de nævnte i indslaget, så skal vi også huske på at der er nogle personer der har det så dårligt at en genoplivning kan virke meningsløs - højst sandsynligt ikke for de pårørende.

Men jeg er da sikker på det er godt der bliver bragt fokus på det, for det er da et stort problem hvis lægerne tager fejl!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:55

Keld:

...Men som de nævnte i indslaget, så skal vi også huske på at der er nogle personer der har det så dårligt at en genoplivning kan virke meningsløs - højst sandsynligt ikke for de pårørende.

For ingen af de to patienter det, indtil nu, har handlet om, var det jo ikke tilfældet. Ingen af dem havde heller ikke fået besked om lægernes beslutninger eller baggrunden herfor.

Hvis man som menneske har et liv der giver mening for een selv, skal ingen andre vurdere noget andet. Det må være indiskutabelt.

Ja, jeg er faktisk rystet...

Mest rystet over at der, indtil nu, ikke er krævet hoveder! ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Jeg er fuldstændig enig i det du skriver. Det er også derfor, jeg til sidst, skriver at det er godt der bliver bragt fokus på det, for det er et kæmpe problem når lægerne tager fejl! I forhold til de 2 læger i samtalen, så ville det også overraske mig hvis de ikke blev kraftigt irettesat.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 22:09

Sådan opfattede jeg det også ;o)

Jeg ringede til min gamle mor efter nyhederne, for at spørge om de havde set det. Hun sad og græd....var hundeangst for at miste sin mand pga. læger der er ligeglade med menneskeliv...

Irettesættelse er imo ikke en mulighed her. Ham der tog beslutningen i tlf-samtalen, skal bare ud af vagten sammen med den den ledende overlæge. Hvis der findes andre tilfælde andre steder, så må de samme vej og det kan kun gå for langsomt.

Hende den gamle kvinde fra i går, havde en mand og et liv. De er glade for hinanden og elsker hinanden. Så skal ingen læge, under nogen omstændigheder, beslutte at hun ikke skal genolives eller på intensiv.........det er jo direkte sindsygt! Den læge skal samme vej som de andre nu!

Ja...jeg er sgu pissed. det overgår min forstand at de behandler menneskeliv med så meget ringeagt.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:21

Starter man en genoplivning hvor hjärtet har väret stoppet i noget tid og på baggrund af dette har hjernen väret uden blod i noget tid.

Dette kan medföre at patienten har hjärneskader når denne bliver genoplivet.

Men er det kun et ökonomiskt problem,  så kan folk bare holde sin käft og betale noget mere i skat.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 23:37

Michael_N1973:

Starter man en genoplivning hvor hjärtet har väret stoppet i noget tid og på baggrund af dette har hjernen väret uden blod i noget tid.

Øh ja, men det har intet med denne diskussion at gøre ;o)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)