Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har ret i denne salg (e-handel) ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Håber der er nogle kloge hoveder derude Smile

Vi har solgt en vare til en kunde, som 1 uge senere kontakter os for at informere om, at der er en fejl ved varen. Kunden har derfor selv udbedret fejlen og vil bede os betale for kundens omkostninger ved forbedringen.

Kunden har dog ikke kontaktes os ved modtagelse af varen, og først efter kunden har fået en lidt krydret regning for forbedringen bliver vi kontaktet.

Jeg mener personligt ikke, at det kan være rigtigt at vi skal dække omkostningerne, når vi ikke er blevet kontaktet da fejlen blev opdaget og da køber selv har stået for at rette op på fejlen.

Kunden begrunder det med, at tiden var presset. Men vi kunne selv have udbedret fejlen på et par dage, hvilket jeg mener er i vores interesse både økonomisk og retmæssigt.

Hvad mener i (hvad er lovmæssigt korrekt) ?

Mvh ibyi

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 18:01

Det har jeg meget svært ved at forestille mig at du skal betale for. Kunden skal jo ikke bestemme hvor den skal repareres :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:21

ibyi:

Hej Amino'er,

Håber der er nogle kloge hoveder derude Smile

Vi har solgt en vare til en kunde, som 1 uge senere kontakter os for at informere om, at der er en fejl ved varen. Kunden har derfor selv udbedret fejlen og vil bede os betale for kundens omkostninger ved forbedringen.

Kunden har dog ikke kontaktes os ved modtagelse af varen, og først efter kunden har fået en lidt krydret regning for forbedringen bliver vi kontaktet.

Jeg mener personligt ikke, at det kan være rigtigt at vi skal dække omkostningerne, når vi ikke er blevet kontaktet da fejlen blev opdaget og da køber selv har stået for at rette op på fejlen.

Kunden begrunder det med, at tiden var presset. Men vi kunne selv have udbedret fejlen på et par dage, hvilket jeg mener er i vores interesse både økonomisk og retmæssigt.

Hvad mener i (hvad er lovmæssigt korrekt) ?

Mvh ibyi

Nu ved jeg jo ikke, hvilken vare der er tale om, men i mit tidligere job som serviceansvarlig hos ComputerCity, er jeg 100 % sikker på, at du ikke skal hænge på en regning som du ikke har haft nogen anelse om, ville komme.

I købeloven står der også, at ved fejl og mangler skal sælger kontaktes hurtigst muligt. Hvis kunden ikke har kontaktet dig, og samtidig har haft en uafhængig til at reparerer produktet, uden du har vidst noget om det, så hænger du ikke på regningen.

Uanset hvor presset kunden er mht. tid, så skal vedkommende ALTID kontakte sælger ved fejl og mangler. I har altså ingen forpligtelse til at dække kundens regning.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:37

Hej Ibyi,

En kunde kan ikke gøre en virksomhed erstatningspligtig overfor omkostninger, som ikke på forhånd er aftalt.

Fortsat god dag! Smile

Med venlig hilsen,
Anders Pedersen 

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59

Tak for jeres svar! Det er også den samme mavefornemmelse jeg har nemlig Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:04

Hvis det er eletronik som jeg forhandler

bortfalder garantien  med det samme, hvis kunden har lavet indgreb

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 19:23

Studenten:

En kunde kan ikke gøre en virksomhed erstatningspligtig overfor omkostninger, som ikke på forhånd er aftalt.

Præcis. Kunden skulle have henvendt sig til dig inden der blev foretaget noget. Du kan i øvrigt finde vejledning i reklamationsretten her.

Hvis der er tale om en god kunde. Kan det måske alligevel være en løsning at betale / deles om regningen?

Johnny Nielsen:

Det er muligt at garantien gør, men reklamationsretten kan du ikke slippe ud af med sådan en vending.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35

Dit link virkede desværre ikke..

Det er tøj vi forhandler, så det drejede sig om en fejl ved varen som kunne forbedres hos en skrædder.

Men det kunne vi som sagt selv have stået for på egen regning, hvis vi havde hørt fra kunden da varen blev modtaget.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 19:50
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:42

Søren Sjøgren:

Studenten:

Præcis. Kunden skulle have henvendt sig til dig inden der blev foretaget noget. Du kan i øvrigt finde vejledning i reklamationsretten her.

Hvis der er tale om en god kunde. Kan det måske alligevel være en løsning at betale / deles om regningen?

Johnny Nielsen:

Det er muligt at garantien gør, men reklamationsretten kan du ikke slippe ud af med sådan en vending.

Hvis kunden har gjort indgreb i produktet, bortfalder reklamationsretten også

da det er et uautoriseret indgreb i produktet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)