Hej Amino'er,
Håber der er nogle kloge hoveder derude Vi har solgt en vare til en kunde, som 1 uge senere kontakter os for at informere om, at der er en fejl ved varen. Kunden har derfor selv udbedret fejlen og vil bede os betale for kundens omkostninger ved forbedringen. Kunden har dog ikke kontaktes os ved modtagelse af varen, og først efter kunden har fået en lidt krydret regning for forbedringen bliver vi kontaktet. Jeg mener personligt ikke, at det kan være rigtigt at vi skal dække omkostningerne, når vi ikke er blevet kontaktet da fejlen blev opdaget og da køber selv har stået for at rette op på fejlen. Kunden begrunder det med, at tiden var presset. Men vi kunne selv have udbedret fejlen på et par dage, hvilket jeg mener er i vores interesse både økonomisk og retmæssigt.
Hvad mener i (hvad er lovmæssigt korrekt) ? Mvh ibyi
|
Det har jeg meget svært ved at forestille mig at du skal betale for. Kunden skal jo ikke bestemme hvor den skal repareres :-)