@font-face { font-family: "Wingdings"; }@font-face { font-family: "MS 明朝"; }@font-face { font-family: "MS 明朝"; }@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: Cambria; }.MsoChpDefault { font-family: Cambria; }div.WordSection1 { page: WordSection1; } Hej Aminobrugere
Jeg skal i gang med at stifte et ApS selskab (moder) med en partner, hvor vi hver ejer 50% af et datterselskab, som oprettes med henblik på den egentlig drift. Jeg overvejer kraftigt Holding strukturen som ditselskab.dk også advokerer for i et af deres indlæg på Aminodebatten, hvor vi opretter hver vores ApS og derefter ejer 50% hver af datterselskabet. Jeg er bevidst om fordelene ved Holding strukturen hvad angår flytning at overskud fra driftsselskabet til de respektive moderselskaber. Datterselskabets primære drift er salg, primært via outbound (B2C).
Jeg opretter dette indlæg, grundet flere huller i osten, hvad angår de økonomiske fordele ved et givent selskab, dog ikke hæftelses delen, men f.eks. hvad kan trækkes fra? Er det alt fra toilet papir til headset? Hvad kan jeg trække fra i mit moderselskab, versus datterselskabet, når det kun er ejer af et driftsselskab? Vi regne med at starte arbejdet hjemmefra, kan man trække noget fra der?
Kan jeg oprette et til datterselskab, udelukkende ejet af mit moderselskab, hvor den primære drift er aktiehandel, og hvad er de økonomiske fordele herved, hvis der er nogle, eller kan jeg ligeså godt eje aktierne personligt som jeg gør i forvejen, udover at jeg kan geninvestere kapitalgevinst, hvor jeg kun betaler virksomhedsskat af et givent overskud?
Jeg er bevidst om at spørgsmålene bevæger sig i flere boldgader, men svar gerne på det du kan eller har lyst til, eller bare hvis du har et par tips eller tricks i ærmet, som kan være en økonomisk fordel. Jeg er helt grønJ
Ser frem til at høre fra jer
VH Martin |
Hej.
Normalt er holdingselskaber ikke momsregistrede, så sørg for at få flest mulig
momsbelagte udgifter placeret i drifselskabet.
MvH
Peter