Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på ny spam/scam mail der udgiver sig for at være fra facebook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg ville lige advare jer om en spam, scam og sikkert virus mail, som jeg lige har modtaget med en vedhæftet zip-fil (DSC01929236.zip)

Afsenderen står som FaceBook, men er sendt af sted fra e-mail adresssen info@hi5.com.

E-mailens emne er : Hej man,

Indhold:

Hej Man,

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal sige det, men jeg har tryed fřr en lang tid til at sende dig nogle billeder, men jeg har tćnkt, at du ikke er interesseret i at se mig.
Men nu vil jeg sende dig billeder i tillćgget.
Download billeder og uddrag de, jeg er sikker pĺ, at du vil kunne lide de. Adgangskoden er: 123456

For i alverden skylds lad være med at udpakke zip-filen.
Det smarteste ville nok være at slette e-mailen.

PS: Er der nogle der kender et godt gratis spam filter?

De bedste hilsner
Freelancerbasen.dk

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:36

Yderligere info på denne: Disse mails bliver sendt gennem svensk server.

Navnet på denne trojan (dropper) er Bifrost.

Antivirus programmerne opdager først denne efter dekyprtering af Zip filen.

Min test maskine er godt og grundigt inficeret lige nu af den.

"Malwarebytes kan fjerne denne." - http://www.malwarebytes.org/

Spam fighter: http://www.spamfighter.com/Lang_DA/

Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:13

Hej, jeg har lige modtaget en magen til. Godt råd - klik på meddelelseskilde inden man åbner en mail man ikke er sikker på. Der kan man se om den eventuelt er fra en "bekendt" !

Afsenderen her er så snedig, at det selskab jeg er ansat i er nævnt ved navn. På grund af dårlig engelsk i budskabet, blev jeg nygerrig og endte så her ! 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man skal da være retarderet for at åbne den Big Smile

Det kan et spam filter ikke hjælpe på !!

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 01:33

Remydk:

Man skal da være retarderet for at åbne den Big Smile

Det kan et spam filter ikke hjælpe på !!

Ja man er meget naiv, hvis man tror det er en ven og udpakker zip filen.

Med venlig hilsen

Àsgeir

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Àsgeir Gunnarsson:

Ja man er meget naiv, hvis man tror det er en ven og udpakker zip filen.

Jeg tror altså, vi skal være varsomme med at opfatte os selv om "standardmenneskesker" når det gælder IT-brug, og at mene, at folk som ikke er lige så vidende som os er "naive". Der findes altså masser af mennesker, som ikke er vokset op - og har levet mere eller mindre hele deres liv - med pc'ere, mobiltelefoner osv.

Jeg selv er - i forhold til de fleste herinde - en gammel præsenil oldsag på snart 47. Jeg fik min første pc da jeg var omkring 30 og min første mobil et par år senere. Slå lige den Smile

Lige præcis Facebook er faktisk et sted mange bedsteforældre bruger til at følge deres børn og børnebørn - og de har simpelthen ikke fået en vis portion "sund mistillid" ind med skeer.

Og jo, selvfølgelig findes der også dem, der åbner filen på grund af naivitet, eller nok snarere manglende opmærksomhed - slet ikke uenig.

Vh
Lars

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:39

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Gosvig:

Lige præcis Facebook er faktisk et sted mange bedsteforældre bruger til at følge deres børn og børnebørn - og de har simpelthen ikke fået en vis portion "sund mistillid" ind med skeer.

Og jo, selvfølgelig findes der også dem, der åbner filen på grund af naivitet, eller nok snarere manglende opmærksomhed - slet ikke uenig.

Vh
Lars

Præcis Lars! :-)

Jeg ser jævnligt eksempler på, at brugere åbner mails, klikker på links og videresender advarsler på Facebook, som for fagfolk skriger til himlen. Hvorfor gør de det? Fordi de bliver bedt om det.

Når der sendes malware-inficerede mails og phishing mails til tusindevis af brugere, vil en skræmmende stor andel følge den anvisning, som står i mailen. I takt med at phishing angrebene bliver mere og mere udspekulerede og professionelt udført, vil flere og flere falde for tricket.

Phishing-truslen skal absolut tages alvorligt. Alle erfaringer viser, at brugere - generelt - er godtroende og autoritetstro. Og at de gør som de får besked på, bare mailen ser nogenlunde troværdig ud. Bare vendt til den første sag kommer med NemID. Hvor mange tror du så ikke, der falder for den?

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)