Hej Peter Det er positivt at høre, det var også det jeg spurgte skat om, men så kom de med ovenstående forklaring, hvorefter jeg opgav det. Men vil lige tage det op igen så. Tak for hjælpen. Mvh. Jens |
Hej og tak for svarene indtil videre:)
Jeg har været ved at prøve at finde svar på skat.dk, men uden held, men spørgsmålet er egentlig simpelt nok.
Jeg kører min. 5000 km pr. måned i både ind og undland, hvis vi holder os til runde tal og til 5000 km pr. måned, er det så så simpelt at jeg kan udbetale 3,58x5000 km= 17900 skattefrit til mig selv hver måned fra mit firma?, eller må de kun f.eks udbetals hvert kvartal?
Hvis det er tilladt, kan jeg så f.eks undlade at udbetale løn til mig selv, den løn er pt. sat til 25.000 plus provision hver måned. Men vil jo hellere bare have dem udbetalt skattefrit så fremt det er muligt, og så holde de andre i firmaet så længe der ikke er behov for at udbetale dem, da jeg nemt kan klare mig for min. 18.000 udbealt pr. måned?
Og ikke mindst hvordan skal det bogføres, det ved jeg godt min bogholder ved alt om, men sys nu det er rart at vide det selv inde jeg skal om til hende Torsdag morgen!
En anden mulighed er f.eks kun at udbetale de skattefri kørselspenge f.eks hver 6 mdr, og så udbetale min løn alm hver måned, pånær den mdr hvor der f.eks biver udbetalt kørsel?
Jeg er stadig i tvivl om, om det virkelig kan være rigtig, og er også klar over at satsen falder fra 3,58 til 2,00 når vi render over 20.000 km
P.S.: Jeg har investeret i en elektronisk logbog der er opfylder SKAT's krav
På forhpnd tak,
MVH
Henrik:-)