Hej Stine,
Hele den her humle omkring lagerstyring generelt er ret svær at greje, for hvordan er det bedst at vise tilgængelighed af sine varer? Jeg tror det handler om at man er nødt til at foretage et valg og der har ePay truffet et valg til deres modul.
Umiddelbart er der disse muligheder (som jeg lige kan komme i tanke om):
- Opdatering af lagerstatus på website så snart en kunde har en vare i sin kurv, så kunden ikke tror at en vare er på lager og en anden så køber den. Det kan dog betyde at en kunde der sidder og trykker rundt uden at købe noget kan betyde et mistet salg for den kunde der havde tænkt sig at købe produktet. Hvis en kunde ikke bevæger sig på siden i 30 minutter kan varen evt. frigives igen.
- Opdatering af lagerstatus ved ordreoprettelse: På den måde er kunden der opretter ordren først sikret sit køb. Desværre betyder det så, at hvis kunden ikke gennemfører sin ordre så er varen ikke tilgængelig. En løsning kunne være at skrive at man skal gennemføre betaling inden for en time fra en ordre er oprettet ellers bliver den annulleret. Skulle det så ske, at en kunde betaler ordren efterfølgende, så kan betalingen altid afvises uden at blive hævet.
- Opdatering af lagerstatus ved modtaget betaling: På den måde risikerer man at 2 kunder sidder på nøjagtigt samme tid og betaler for den samme vare. Tilgengæld, så kan man hvis det sker kigge på hvilken der kom først og afvise den anden med begrundelsen at en anden kunde nåede at betale først. Alternativt kan man, når en kunde betaler og man modtager svar fra ePay automatisk tjekke om varen stadig er tilgængelig - hvis den ikke er kan det skrives til kunden og man kan gå ind og annullere betalingen.
Men hvis du har en udvikler med ind over, så bør han vel kunne ændre på processen ved at kode om i ePay modulet?