Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento/epay - ordre går ind uden der er betalt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi kører med magento og epay som betalingsløsning. Men det er sat sådan op at når en kunde bestiller en vare og klikker videre til betaling, her går ordren ind. Hvis hun så klikker tilbage eller hopper ud af betalingen fordi hun har fortrudt, står jeg med en ordre der ikke er betalt og hvor varerne er trukket i lager systemet.

Problemet ligger så i at hvis det er sidste vare, og kunden ønsker den, men har klikket tilbage ved en fejl eller lign. så kan hun ikke finde den på siden mere.

Som jeg kan forstå er der ikke noget at gøre ved det, men jer andre med magento shops hvad gør i?

Før havde jeg oscommerce og der gik ordren først ind når den var betalt.

Kender en som sætter lidt oscommerce shops op, og der var det heller ikke et problem, indtil de skiftede til epay, så oplever hun det samme som jeg.

 

Mvh Stine

 

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Her følger jeg spændt med, jeg har samme problem

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Handle stock: Når kunden går til betaling, bliver der først oprettet en ordre, da ordernummeret skal sendes med til ePay. Her bliver lagerantallet normalt talt ned, hvis dette benyttes.

Dette skaber dog problemer med lageret, hvis kunden aldrig betaler for ordren, hvor lageret nedtælles uden reelt at blive solgt ud af.

Ved at aktivere denne indstillinger (default) vil ePay modulet først nedtælle lagerstatus når kunden har betalt for sin ordre."

 

 

Taget herfra: http://magento.dk/magento/vejledning/betalingsmodul.asp

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen :)

 

Det er bare dybt træls og se alle de "på pause" ordrer hvor betaling ikke går igennem, og man tør ikke annullere dem lige med det samme, da kunden stadig kan have betalinsvinduet åbnet.

Så ærgerligt man mister salg, for hvis det er sidste var, og varen ikke længere er på siden, efter en fejl ved betalingssiden, så tror kunden den er solgt.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej krkli,

Tror min programmør har fortalt dette, men så kan to kunder jo sidde og købe samme varer :S

 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på om det er Magento eller et andet system der automatisk afsætter en given vare til den første der lægger den i kurven - og hvis kunden så forlader siden frigives varen igen efter ca. 10 min. inaktivitet. Hmm. Prøv at beskrive hvordan du så dette scenarie (med to kunder og én vare) blive håndteret optimalt. Hvornår skal varen være reserveret? Hvornår skal den frigives fra en kunde der forlader siden?

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

Jeg kan godt forstå dit problem. Som Krkli skriver, så kan man bruge muligheden for først at nedskrive lageret når man har modtaget betaling. Desværre kan man ikke gøre så meget andet, da ePay modulet er udviklet sådan at betalingsinformationerne først indtastes når ordren er gemt i Magento.

Andre betalingsformer i Magento (f.eks. PayPal Direct) tager imod betalingsinformationerne i selve Magento checkout-processen (step 5 hvis man bruger standard Magento checkout) så kunden har betalt INDEN ordren gemmes. Så det er Epay der skal ændre deres modul, hvis det skal foregå anderledes. Men jeg kunne forestille mig at der er nogle udfordringer ved det fordi det så kræver at DIN server har et SSL-certifikat (sikker forbindelse), og ikke kun Epays. Det er jo noget nemmere at de bare skal have den sikre forbindelse fremfor at ALLE deres kunder skal have en. :)

Så hvis det skal gøres anderledes, så skal du have fat i Epay tror jeg.

God weekend.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg siger så mange tak for jeres svar, har sendt det videre til min programmør.

 

Casper, mange tak for din meget uddybende forklaring, dejligt :)  Men ja det er nok epay der er problemet her..

 

Jeg har onestepcheckout, hvor man indtaster adresse, fragt osv., men dog skal man klikke videre til betaling... du kan evt. se det inde på siden MissMartins.dk   , vidste ikke man også kunne lave kort betalingen på selve den side.

 

 

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine,

Du bliver nok nødt til at tage fat i ePay. Jeg var lidt for hurtigt omkring OneStepCheckout, jeg huskede det som at kortinformationerne også blev indtastet der. Det gør de ikke, beklager. :)

Det er ærgeligt at ePay modulet er opbygget sådan, men som jeg var inde på før så skyldes det nok at det er noget nemmere at lave SSL-forbindelsen på denne måde.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine, 

Hele den her humle omkring lagerstyring generelt er ret svær at greje, for hvordan er det bedst at vise tilgængelighed af sine varer? Jeg tror det handler om at man er nødt til at foretage et valg og der har ePay truffet et valg til deres modul.

Umiddelbart er der disse muligheder (som jeg lige kan komme i tanke om): 

- Opdatering af lagerstatus på website så snart en kunde har en vare i sin kurv, så kunden ikke tror at en vare er på lager og en anden så køber den. Det kan dog betyde at en kunde der sidder og trykker rundt uden at købe noget kan betyde et mistet salg for den kunde der havde tænkt sig at købe produktet. Hvis en kunde ikke bevæger sig på siden i 30 minutter kan varen evt. frigives igen.

 - Opdatering af lagerstatus ved ordreoprettelse: På den måde er kunden der opretter ordren først sikret sit køb. Desværre betyder det så, at hvis kunden ikke gennemfører sin ordre så er varen ikke tilgængelig. En løsning kunne være at skrive at man skal gennemføre betaling inden for en time fra en ordre er oprettet ellers bliver den annulleret. Skulle det så ske, at en kunde betaler ordren efterfølgende, så kan betalingen altid afvises uden at blive hævet. 

 - Opdatering af lagerstatus ved modtaget betaling: På den måde risikerer man at 2 kunder sidder på nøjagtigt samme tid og betaler for den samme vare. Tilgengæld, så kan man hvis det sker kigge på hvilken der kom først og afvise den anden med begrundelsen at en anden kunde nåede at betale først. Alternativt kan man, når en kunde betaler og man modtager svar fra ePay automatisk tjekke om varen stadig er tilgængelig - hvis den ikke er kan det skrives til kunden og man kan gå ind og annullere betalingen.

Men hvis du har en udvikler med ind over, så bør han vel kunne ændre på processen ved at kode om i ePay modulet?

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)