Davs Alle Jeg har lige et spørgsmål til de kloge herinde, med hensyn til topskat. Det forholder sig således at jeg i 2011 har en indkomst, fra mit hovederhverv, på ca. 500K, hvorfor jeg naturligvis bliver ramt af topskatten. (over de 410K) Udover dette hovederhverv overvejer jeg at starte et bi-erhverv som konsulent, hvor jeg formoder maks at kunne tjene 50K yderligere om året (Til at starte med, så jeg ikke behøves momsregistrering) - Problemet er jo så at de 50K rammer jo også direkte topskatten. Så er det mit mystiske spørgsmål kommer: Er det muligt at give min kone et honnorar på eks. 50K, for eks. bogføring (Hun skal naturligvis betale AM og SKAT af dette beløb), og firmaets driftresultat ca. rammer nulpunktet ? (Jeg aner ikke om dette er logisk at det er ulovligt, derfor jeg spørger, så hit me´) Eller findes der en anden metode, til at slippe for topskatten (ønsker ikke kapitalpension, og bi-erhverves oprettes som enkeltmands virksomhed, da jeg ikke har kapitalen til opstart af aps, så der er heller ikke mulighed for at lade pengene stå i virksomheden, og nøjes med 25% skat) - Yderligere skal det siges at vi er gift, hvilket med garanti har en effekt. Endvidere tjener hun maks. 200K om året) SummaSummarum er at jeg skal have så meget ud af pengene så muligt. Mvh. |
StenKrog:og bi-erhverves oprettes som enkeltmands virksomhed, da jeg ikke har kapitalen til opstart af aps, så der er heller ikke mulighed for at lade pengene stå i virksomheden, og nøjes med 25% skat)
Du kan overveje at anvende Virksomhedsskatteordningen, som gør at du kan spare op i virksomheden til en foreløbig beskatning på 25%.
/Henrik