Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med brodering?? Filformater

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet logoer et stykke tid, og leveret i de ønskede filformater til tryk, internetbrug osv. 

En af mine kunder er dog rendt ind i et problem. Kunden ville gerne have broderet sit logo på nogen textiler, men hendes broderi-mand skal bruge logoet i en af disse to filformater: .NGX eller .EXP - ingen af de programmer jeg har kan lave den type fil? Jeg har også svært ved at finde en converter der evt. kan.. Og jo mere jeg læser om de to filformater jo mere forvirret bliver jeg.

Hvorfor kan ingen af de filformater som jeg har logoet i (.EPS, .SVG, .AI, .PNG, .EXF, .EMF, .PDF, .JPG) bruges til broderingen? Mine andre kunder har aldrig haft problemer med brodering med en af de nævnte formater.

Hvad gør jeg lige her - bliver jeg nødt til at fortælle min kunde at jeg ikke er i stand til at hjælpe, skal jeg foreslå at hun forhører sig hos et andet broderisted, eller er der en af jer der kan forklare mig hvordan jeg konverterer til de formater hun skal bruge?

På forhånd tak for evt. svar.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:29

Hej 

Vi kan bruge alle fil formater til at lave et broderi program efter. Vi anvender .Emb eller .Dst disse filer kan sammenligenes med dem man bruger i smede faget til styring af deres store maskiner. 

Broderi fil/program er mere end en normal fil da den indeholder oplysninger omkring hvor maskinen skal lave de forskellige sting på tøjet. 

Vi har nogle meget fornuftige priser både på broderi program og på broderiet hvis det skulle være noget :) 

Jeg vil gerne hjælpe med at få lavet en fil i de fil typer som du nævner, men ikke før Mandag men smid mig en mail og jeg skal se hvad jeg kan gøre :) 

info@tex-tryk.dk

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 13:44

Ok.. Jeg troede egentligt at trykstederne omdannede filen til at passe deres maskineri hvis den ikke allerede passede, som en service for kunden? Eller at det blev skrevet på regningen for at få udført broderingen/trykket.

Troede ikke at kunden skulle troppe op med et broderiprogram for at kunne få udført trykket. Det er da de færreste kunder der har sådan et udført på forhånd?

Men er måske bare sådan jeg har troet det fungerede? ;)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:59

Når vi får en ny kunde er der 2 muligheder. 

1. Kunden frem viser et broderi lavet hos et andet firma og broderiprogran er U/B da mange ikke bryder sig om at skulle skaffe filen eller ikke kan grundet andre ting

2. Kunden kommer med eks. Jpg fil som vi får lavet om til et broderi program. Pris 599,00 kr uanset størrelse. Så ved et lille broderi er det måske lidt dyrt ved et stort broderi er det meget billigt. 

Thomas

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 13:59

Du kan ringe til mig hvis du ringer inden for 10 min på 98101088 så skal jeg hjælpe dig :) 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:22

ved godt det er lidt gammel tråd :)

Men jeg får broderet i en hestebutik og det gør andre firmaer også i byen :)

Jeg giver for tryk på ryg 110,- og der er ingen opstartspriser 

heller ikke trods det er 1 stk eller forskellige tryk

/Mikkel

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 15:43
Hej med jer
De filformater der bliver eftersøgt er til broderi maskinen.
Nogle kan automaticere filerne, andre kan ikke.

Hvis ikke de kan automaticere filerne må de jo tegne dem op, så de selv kan bruge dem.

Men du/I kan prøve at sende vektoriceret fil til mig.
Så skal jeg se om jeg kan hjælpe.
og elleres har jeg mulighed for at sætte jer I forbindelse med andre der måske kan.

priser er afhengi af hvor meget tid jeg skal bruge.

Venlig hilsen
Maj-Britt Svane
Svane broderi
Algade 21 st. mf.
7900 Nykøning M
Mobil. 2015 5028
mail. e.svane@mail.dk

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)