I relation til at opspare midler og anvende etableringskontoordningen, fandt jeg på linket : Paragraf 7 stk 2 - 3) 3) Aktierne eller anparterne må ikke være erhvervet i forbindelse med omdannelsen af en personligt ejet virksomhed efter lov om skattefri virksomhedsomdannelse som led i en skattefri aktieombytning efter aktieavancebeskatningsloven, som led i en skattefri fusion, ... Som jeg læser det kan man ikke opspare midler i sit personlige firma og kombinere virksomhedsomdannelse med etableringskontoordningen. |
Stiftelse af nyt selskab
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
OK, så giver det jo mening - hvis jeg har forstået det rigtigt. Jeg kan med andre ord starte mit firma idag, som personligt ejet firma med anvendelse af virksomhedsordningen. Generere en opsparing i løbet af 2007 på 125.000 eller mere, etablere et aps i løbet af 2007 med afsæt i reglerne fra loven om etableringskonto/ et ligningsmæssigt fradrag i min personlige indkomst for "indskud på etableringskonto" og med en skattepligtig omdannelse (med tilbagevirkende kraft til 1/1 2007). På denne måde er omdannelsen reelt "skattefri"? |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann