Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Soldat i krig! kan du svare på dette?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så den anden dag på TV, da nr 40 var blevet dræbt af en IED, at man gjorde ditten og datten for at undgå disse.

Men de fortalte ikke noget om Frekvens-jammere eller hvad de nu hedder, hvilket forhåbentlig blot skyldes at de ikke vil fortælle at de benytter sig af disse.

Jammere af forskellig art, kan ødelægge signaler fra stort set alt, se mere her

og kan sætte en stopper for de remote mobilphone udløste IED's hvilket ville nedbringe antallet af sprængninger markant.

Er der en ex-combater som kan fortælle om disse er i brug, eller om der overhovedet har været snakket om disse.

Ellers er det sgu da med at komme i gang med at bruge disse jammere.

De bruges eksempel på områder hvor man ikke ønsker brug af mobiltelefoner, f.eks. hospitaler, skoler og hvad ved jeg.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SEO-manden:

og kan sætte en stopper for de remote mobilphone udløste IED's hvilket ville nedbringe antallet af sprængninger markant.

Hvilket forudsætter at modstanderen anvender netop den type IED'er. Og i Afghanistan er det som oftest ganske simple anordninger, som bruges til udløsere.
Til at tænde en sprængladning skal der bruges en elektrisk impuls. Den kan genereres ved at sætte strøm til to savklinger, der er placeret, så de rør hinanden når man træder på den. Det kan også laves ved at trække et kabel og sætte strøm til kablet. Sådanne simple ordninger er lette at fremstille - og kan ikke imødegås med elektronik på den måde som du foreslår.

S

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 23:50

Er der noget, man ikke kan få svar på via Amino? :-)

Hej med dig :-)

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 00:06

nej det er jeg med på Søren!!

Dvs. der ikke er erfaring med at der benyttes mobilnetværk til at aktivere IED.

Det nænvnte de bare i det TV-program som jeg så.:

"udløst på afstand med en mobiltlf"

Og så var det at jeg tænkte,: Arh comeon den har det smarte militær da luret, ved netop at jamme alle komm.-netværk når de sweeper områder eller kører kolonner.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 00:19

SEO-manden:

Dvs. der ikke er erfaring med at der benyttes mobilnetværk til at aktivere IED.

Det nænvnte de bare i det TV-program som jeg så.:

"udløst på afstand med en mobiltlf"

Jo. Man eksperimenterer med alt du kan forestille dig kan give en impuls. Men hovedparten er simple anordninger som beskrevet. I øvrigt var telefonnetværket lukket mellem solned- og opgang da jeg var i Afghanistan sidst. Og i dagtimerne var der jævnligt udfald.

SEO-manden:

Arh comeon den har det smarte militær da luret, ved netop at jamme alle komm.-netværk når de sweeper områder eller kører kolonner.

Jo. Man har noget udstyr til netop det.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Skrevet kl. 00:45

tak for svar Søren - så er jeg sgu mere rolig igen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)