hej alle amino,er nu er det 1år siden jeg startede op med rengørings firma. og mit problem er hvordan jeg skal sige til kunderne om prisforhøjelse ? og hvad er prisregulering ? håber i kan hjælpe på forhånden tak |
Du skal naturligvis lave prisregulering efter det samme index som boligudlejere støtter sig til pga. inflation og stigende priser på vare hvad end det er fødevare eller sæbe.
du skal naturligvis ikke lave et hop på 50% men ex. 10 procent til og starte med, og så må du lave en lille skrivelse at du bebuder prisstigninger med ex. 10% pga. stigende omkostninger, men at du lover ikke vil gå på kompromis med kvaliteten af dit arbejde.
Evt. at du er i en periode hvor du skal udvide virksomheden med en ekstra medarbejder pga. den store interesse og tilfredse kunder....
Folk er van til og høre det negative, fortæl hellere det positive om hvorfor det er godt de har valgt dig fremfor naboen , uden at skrive det direkte. Din opgave er at du skal lave noget der ikke bliver modtaget positivt, så istedet for at lave et brev og kopiere det i 100 eksemplar eller hvor mange kunder du nu har, så lav en skabelon og indskriv folks navne på brevet og underskriv det personligt, så virker det ikek for industri-agtig.