Har akut brug for hjælp til, på en enkelt måde at få mine billeder til at blive, der hvor jeg vil have dem
Jeg skal have lagt en del billeder ind på min nye hjemmeside, men både placering og afstand mellem billederne driller mig helt vildt.
What to do??? Det kan da ikke være så besværligt. Nu troede jeg lige at WP var den bedste løsning, netop pga. at det skulle være nemt at redigere i den.
Håber der sidder en ekspert derude, som kan fortælle mig, hvordan jeg kommer videre.
Placering og afstand mellem billeder er noget du kan predefinere i din CSS kode, så alle billeder altid har den samme afstand ud til en af kanterne eller til teksten.
Så er du fri for at gøre det manuelt for hvert billede. Det vil lette din daglige rutine, hvis du har en standard du kan holde dig til.
Er der stor forskel på hvor billederne skal være henne på siderne/indlægene, eller er det samme sted på hver side ?
1. NextGEN, kan IKKE løse hendes problem... Det har intet med sagen at gøre. Det er et galleri til håndtering, administration og fremvisning, ikke til opsætning af retninger mv.
2. At købe et helt nyt theme, der skal opsættes er overkill. Det tager en programmør 10-20 minutter at fixe billed problemet, hvis der er en standard der kan implementeres.
Tak for fine tilbagemeldinger. Mine billeder skal ikke ind på samme steder på de forskellige sider. Forsøgte med siden "Farver" http://www.nannaherluf.dk/farver/ i går, og fandt langt om længe ud af at give hvert billede en ramme på 10 pxl, så de ikke stod klods op af hinanden, som de ellers gjorde.
Vil bare gerne kunne flytte rundt med mine billeder som i et word dokument, men ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre?
Forsøgte at finde guides på You Tube, som kunne forklare mig hvad jeg skulle gøre, det hjalp lidt, men langt fra nok:-(