Lige et lille pip, vi har her til morgen modtaget en ordre til levering i "6372 byllerup bov"
Jeg vil helst ikke skrive hvad der fik alarmerne til at ringe da evt. bedragere så kan lære af dette, men send gerne en PB. Der ud over kender den rigtige person på adressen ikke noget til det navn der har bestilt varerne til hans adresse og vores betalingsgateway kommer med flg. "Card issued in NETHERLANDS but order came from SPAIN"
Så har I fået ordre til dette postnummer så bør i overveje at tjekke op.
God weekend!
Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk
Den besked vedr kreditkortet er noget der PT køre i BETA når man logger ind og ser data på en given transaktion. Så jeg ved ikke om det er noget de fortsætter med, men i den given situation var det blot med til at styrke min mistanke om svindel.
Når / hvis det kommer ud af beta vil jeg klart overveje om denne lille information skal til knyttes de ordre informationer vi pt kan se i vores admin.
Jeg kan bekræfte at det er noget Quickpay vil fortsætte med.
At vi kalder det beta skyldes lidt at det er relativt komplekse algoritmer på relativt voldsomme datamængder som ligger til grund for beregningerne... beregninger som aldrig vil kunne give absolutte værdier uanset. Det er hints men ingen garantier.
Men ingen tvivl om at det er noget vi fortsat vil kaste energi efter. Svindel er en af de største trusler mod ehandel.
Jeg kan bekræfte at det er noget Quickpay vil fortsætte med.
At vi kalder det beta skyldes lidt at det er relativt komplekse algoritmer på relativt voldsomme datamængder som ligger til grund for beregningerne... beregninger som aldrig vil kunne give absolutte værdier uanset. Det er hints men ingen garantier.
Men ingen tvivl om at det er noget vi fortsat vil kaste energi efter. Svindel er en af de største trusler mod ehandel.
vh
thomas jensen, f. quickpay
Hej, så har vi igen en kreditkortsvindler, denne gang i
"2100 KBH Ø adresse: Reer......" (det er kun starten af vej navnet, svindlerene har jo desværre stadig nogle rettigheder) PBS har bekræftet kortet nu er lukket
"2100 KBH Ø adresse: Reer......" (det er kun starten af vej navnet, svindlerene har jo desværre stadig nogle rettigheder) PBS har bekræftet kortet nu er lukket
Jeg har sendt dig en pb.
Jeg anbefaler at bruge 5-10 minutter på at udfylde en anmeldelse som du finder her.:
Det gør vi ved chargeback samt ved forsøg på svindel, hvor vi annullere ordren. Man kan så håbe at de får sager nok på samme person / person-kreds til at kunne fange svindleren.
Strafferammen er forholdsvis høj, hvis de først får slæbt dem i retten og dømt.
Nu er det ik for at lyde sur og negativ, men dine advarsler hjælper desværre nul niks biks og en flyverdragt...
Hvis kunden benytter et udenlandsk kort, så har de typisk 2-10 leveringsadresser i DK, og noget der ligner en million dæknavne. Det er alt samme spredt ud over hele DK, og hvis en transaktion ik lykkes, så prøver de bare med den næste...
Og når nu man ik må oplyse private info, så kan advarslen jo slet ik bruges desværre...
Nu er det ik for at lyde sur og negativ, men dine advarsler hjælper desværre nul niks biks og en flyverdragt...
Hvis kunden benytter et udenlandsk kort, så har de typisk 2-10 leveringsadresser i DK, og noget der ligner en million dæknavne. Det er alt samme spredt ud over hele DK, og hvis en transaktion ik lykkes, så prøver de bare med den næste...
Og når nu man ik må oplyse private info, så kan advarslen jo slet ik bruges desværre...
Det ved jeg men skulle der være tikket en ordre ind hos en Amino, som er til 2100 kbh og adressen starter med reer så kunne det jo godt være det kunne hjælpe denne Amino.