Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af krævende ASP.NET applikation - Billig VPS?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Problem beskrivelse (lidt nørdet)
Jeg er ved at udvikle en avanceret ASP.NET 4.0 applikation, som jeg lige nu tester på et normalt webhotel. Jeg er dog ved at mærke de begrænsninger der er ved et standard webhotel - især når det kommer til at ens sessions som "bare dør". Jeg har indtil videre brugt Surftown hvilket har fungeret perfekt, men i det her tilfælde kan jeg bare ikke konfigurere nok ting (og ja, man kan godt bruge deres session state server - men det er desværre ikke aktuelt at serialisere mine sessions).

Hvad jeg leder efter...
Jeg er lidt i et mellemstadie. Lige nu kommer der maksimum 3-5 mennesker online på min applikation samtidig, så mine behov er meget små. Det eneste jeg har behov for er at siden er stabil, mine sessions ikke bare bliver dræbt samt responstiden er god.

Jeg har fået et tilbud på en VPS (med rigtig opdeling så jeg er garanteret x RAM og x CPU) til 300kr/måneden af en ven, men den udgift vil jeg hellere bruge på kinesere imens applikationen alligevel ikke skal have tusindevis af brugere.

Dette ændrer sig selvfølgelig når jeg nærmer mig april/maj, hvor der skal være plads til rigtig mange brugere. Det er dog ikke et krav at løsningen skal være skalerbar, da jeg eventuelt bare kan skifte til den tid.

Meget kort opsummering
Søger:

• VPS / Dedikeret server med et Windows operativ system
  • Jeg skal kunne køre en ASP.NET samt MSSQL
  • Mine ressourcer skal ikke pludselig forsvinde (omend RAM/CPU godt kan være delt)
  • BILLIGT... De første 3 måneder vil jeg meget gerne ~100kr eller under

Klar, parat... Start!
(reklamer løs for dit firma, fortæl om dine referencer og erfaringer og/eller kom med kreative løsninger!)

Thanks! :)
Lars 

PS: Jeg har en bærbar jeg kunne sætte op.. Jeg har dog hørt at en bærbar "skulle blive mærkelig" af at være tændt 24/7, samt min upload kun er 1mbit...
Any comments? 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56

Dit prisnievau er det per måned? Eller for alle tre måneder? Du burde kunne få en WinVPS for omkring 20 dollars per måned.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Men hvis prisen er for alle tre måneder, bli'r det nok svært (på grund af licensbetaling til MS).

Mit bedste bud på at finde den lavest muligt pris vil være Webhostingtalks salgsforum:
http://www.webhostingtalk.com/forumdisplay.php?f=104

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 00:01

Ah - Om måneden er nu meget fint! :-) At forvente 33kr/måneden for en VPS er nok ret optimistisk!

Hvordan fungerer licensbetalingen? Har firmaerne selv licenser så man kan bruge SQL Server / Windows Server uden selv at købe det, eller skal man have fat i en Bizspark pakke? 

Jeg kigger på fora! Thanks..

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 15:26

Jeg har brugt et par timer på at undersøge og forstå markedet nu.. Jeg har også været i kontakt med en lang række udbydere (de er skam allesammen online her en lørdag.. fantastisk!), og jeg fandt frem til at HostHop var det jeg havde behov for.

Det er nu bestilt!

Tak for forum linket.. Det hjalp utrolig meget!

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 18:45

Hvilken en af deres "pakker" valgte du?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 23:45

Peter,
Jeg valgte Starter (Hyper I). Jeg fandt en rabatkode på det forum som Kasper omtalte, som fik prisen ned på 27$. Det var lidt dyrere end jeg regnede med, men til gengæld er det heller ikke bare en midlertidig løsning! :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:54

Jeg er lidt nysgerrig. Kan se at løsningen er med 1 GB ram - kører det tilfredsstillende med 1 GB ram eller savner du mere?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 07:42

Peter,
Selve VPS'en kører glimrende. Nu har jeg aldrig prøvet at køre en med massere af resourcer, men den kører fint for mig! Der er lidt latency, men det er slet ikke noget som når at irritere mig (det kan sikkert være det ændre sig hvis man prøver en server med 8gb ram ;-) ).

Mit RAM load ligger på ~550-680mb konstant, så der er ikke så meget tilbage til brugerne. Jeg tror dog sagtens min hjemmeside kan klare op til minimum 30 brugere samtidig (og hvis jeg først får så mange på lige netop den her hjemmeside, så tør jeg gode smide flere penge efter det). 

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 12:18

Dem her er måske en mulighed.

http://www.aspnethotel.dk/

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)