Hej venner. Efter et virkelig godt og super informativt møde med teknologisk idag, har jeg fået en masse på plads omkring hvad mit næste skridt på vejen er for at få nogle af mine idéer ud på hylderne. Jeg har p.t. ca 25 idéer og da jeg luftede 2-3 af dem idag, fandt den venlige rådgiver et par kontakter frem til mig som jeg skulle hive fat i. NU er det imidlertid bare sådan at jeg brænder for at sælge et par af idéerne til udenlandske firmaer grundet økonomiske årsager ;-) Er der nogen der ved om proceduren er den samme hvis man tager afsted med sine idéer, får sat nogle møder i stand, finder en advokat og revisor i det pågælende land og så kører løs med at finde en seriøs og stor virksomhed som vil give et rimeligt beløb for idéen. Eller om nogle særlige love og regler gør at man ikke bare kan benytte sig af samme system som i DK... eks. vis, er patent og varemærkelovgivningen den samme her og i udlandet? Har de samem prisniveau? Hvis jeg sælger en idé til eks. USA skal jeg så betale dansk skat? Sorry.... :)) P.s. Én af mine idéer er så avanceret at jeg ikke selv kan lave prototypen... går evt. købere med til en udspecificeret forklaring eller skal jeg have en prototype med? Liv Op! |
Kære Sue,
Har læst dit indlæg og har selv været hele møllen igennem , fra idé til virkelighed.
Du skal være yderst velkommen til at kontakte mig.
Mvh
Vivi