Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med freelance elektriker eller hvad ?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det er rigtigt nok. men det er jo også en regel som er lavet til el installatørene. så det er dem der ikke må tage en freelance elektriker ind mere. 

Men nu må vi se i morgen om jeg får svar fra nogen af dem. tror ikke helt selv på at det passer men nu må vi se. 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 22:04

Jeg kunne forestille mig, at det er fagforeningen, som henviser til SKAT, som har lavet en pjece, med hvordan man skelner mellem ansat og virksomhed.

Jeg husker tilbage i 90´erne, hvor det var meget populært for håndværkere, at stifte sit eget selskab, også leje sig ud. Virksomhederne dengang opfordrede endda til håndværkere startede selv.
Problematikken i dette, er at de store virksomheder fik mange fordele, såsom ingen ferie penge, ingen opsigelsesperioder mv. På den baggrund lavede SKAT den pjece, med hvornår man er selvstændig, og hvornår man skal være ansat. (Jeg kan sku ikke lige komme på hvad den hedder, men finder jeg den nu her, skal jeg naturligvis nok linke...).

Endvidere skal du være opmærksom på at hvis du lejer dig selv ud, skal du naturligvis betale skat+am-bidrag, udover dette, skal du momsregistreres, og betale moms (Hvilket folk "glemte" i sin tid, og fik et ordentlig smæk)

Fandt lige en sag: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=332782
Jeg har dog ikke læst den helt igennem, men det er noget af det jeg har i hukommelsen.

Mvh.
Sten Krog - El-installatør

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 22:09

Nej

Hvis installatørerne har lavet den regel så er det sådan og det blander fagforeningen sig ikke i...Men mon ikke fagforeningen inderst inde er ganske godt tilfreds hvis der er kommet en sådan regel.Smile

preben

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 22:10

Hey sten. mange tak for dit svar.

jeg venter på nuværende tid spunt på min cvr nummer som er bestilt.

Men nu når du selv er installatør, kan du måske svare mig på om ikke godt du måtte havde lov til at leje mig ind ?. hvor har du firma henne af i landet

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 22:19

Nu har jeg ikke sat mig 100% ind i det, men umiddelbart så må jeg ikke leje dig ind, blandt andet fordi du kommer til at lave anvist arbejde.

Men hvorfor vil du starte som selvstændig-elektriker ??? Der er da ALT for mange ulemper. (Såsom ingen fast-løn indkomst, problemer med a-kasse, ingen firmabil, ingen mobil telefon, ingen firmabetalt internet, ingen pension, ingen feriegodtgørelse)

Det var en fordel, da der var riiiigeligt arbejde, og man skulle give 500+moms i timen, for en indlejnings-elektriker.

Min lokation er Randers.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 22:26

der er nu mest for at prøve noget nyt også for at havde lidt ekstra ud over salg og montering af alarmer hvilket jeg jo godt selv må lave. og har oven i købet kurserne til det også- 

men ja der er ulemper ved det

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:43

hey hey 

går selv med samme tanke som dig,jeg er også udlært elektriker og vil gerne starte selv og måske leje mig ud,har du hørt for fagforeningen ?

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 20:49

Ja det her jeg. og der er ikke så meget at gøre, der er en parakraf i overenskomsten som siger man ikke må. hvor er du fra

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:28

ok hvad er det for en paragraf og hvor står den ?jeg er fra kbh og jeg skal starte op for mig selv,det bliver tele og netværk også udlejning af mig/folk til andre firmaer,hvis de har travlt

Tilmeldt 27. Dec 10
Side 3 ud af 4 (33 indlæg)