Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med freelance elektriker eller hvad ?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg godt lige understrege at der ikke er noget der hedder freelance elektriker, freelan elektrikere er en elektriker som "kun" er uddannet elektriker uden den i princippet lovpligtige installatør for selvstændigt at kunne varetage opgaver på lovlig vis.

Freelance elektrikere arbejder for installatører í travle perioder og det har begge parter gavn af, men fagforeningen er iikke tilfredse med freelance elektrikere og det ses jo tydligt af trådstarterens indlæg.

Preben

Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:16

Hej Preben

Jeg er godt klar over hvad en freelance elektriker laver da jeg selv er elektriker, og det er mig der har startet denne tråd.

Det jeg ikke forstår er bare at firmaerne er gået med til denne aftale når de selv har gavn af den.

vis der da er en paragraf, har snakker med tekniq og de siger der ikke er noget konkret.

Mvh Christian Andersen 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:21

Andersen8240:

Hej Preben

Jeg er godt klar over hvad en freelance elektriker laver da jeg selv er elektriker, og det er mig der har startet denne tråd.

Det jeg ikke forstår er bare at firmaerne er gået med til denne aftale når de selv har gavn af den.

vis der da er en paragraf, har snakker med tekniq og de siger der ikke er noget konkret.

Mvh Christian Andersen 

Men det var jo fagforeningen du skulle tale med (?) Det er dem der har sagt der er en paragraf. 

Af nysgerrighed hvorfor har du så ikke talt med fagforeningen igen? Det lød på dig som om det var meget vigtigt at få de her ting på plads.

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 21:24

Hej. det har jeg også- de lovede at sende den på mail idag. men da den ikke er kommet ringer jeg til dem i morgen. 

jeg snakkede med tekniq fordi det er dem der er de over ordnede inden for el faget så de må også vide det. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:27

Okay fair nok. Det bliver sgu spændende at høre om der ligger noget eller fagforeningen bare lukker varm luft ud Smile

Hold os endelig opdateret.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 21:30

Andersen8240:

Hej Preben

Mvh Christian Andersen 

Hej det var en generel information, Freelance elektriker er der nu egentlig noget der hedder det sådan officielt?

Jeg forstår ikke at fagforeningen skal blandes ind i det, eftersom du jo er eller bliver selvstændig?

Preben

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 21:37

Hey preben. 

Helt i orden. altså hos fagforegningen hedder det arme og ben folk, men er nu mere til ordet freelance. og det gør alle andre folk vist også- 

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 21:39

Frelance elektrikere plejer at løbe udenom fagforeningenSmile

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 21:51

Okay. altså hvordan mener du. kan du komme på et eksempel

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 21:54

Andersen8240:

Okay. altså hvordan mener du. kan du komme på et eksempel

Du skal jo som selvstændig med eget moms nr ikke være medlem af nogen fagforening...

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)