Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med freelance elektriker eller hvad ?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg har idag snakket med min fagforening, for at stille nogle spørgsmål om at starte op som selvstændig freelance elektriker. 

personen fra fagforeningen siger så at jeg skal vide at nogle måneder før årsskiftet blev der lavet en ny § som siger at El installatørene ikke længere må ansætte freelance elektriker eller arm og ben mænd som de kalder dem. vis de skal havde ansat en mand i den stil skal det forgå gennem et viakar bureau.

Er der nogen af jer her inde der kender til den regel og kan linke til hvor der står noget om det. 

På forhånd mange tak. 

Christian Andersen

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:56

Er der nogen grund til du ikke bare spørger fagforeningen hvor det står? De burde kunne komme med en præcis henvisning som du bare kan slå op på nettet når du kommer hjem. Måske kan de endda give dig en kopi af omtalte paragraf.

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 19:00

Hej Thomas. 

Ja det er rigtigt det kunne de nok godt. men var sku så sur da jeg hørte det jeg ikke lige var hel klar i hovedet der.  

Men det kunne jo godt være der var nogen her inde der også havde fået et problem med det, og som så havde en lille fidus til at slippe uden om . 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:46

Fair nok. I dit tilfælde bør du tale med fagforeningen i morgen og få en henvisning til den paragraf de omtaler. 

Når du har den kan det være der er nogen herinde der kan hjælpe med at finde en løsning så du kan arbejde som du gerne vil uden det bryder nogen regler. 

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 19:49

Ja det har du nok ret i . bliver bare så forbandet sur når man har brugt ufattelig mange timer på at starte noget op også kommer der en med en granat og smadre det. bare fordi de er bange for at konkurancent bliver for stor.

Christian Andersen  

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt forståeligt. Men jeg håber da virkelig at der er noget at gøre når folk herinde kan se lidt på den paragraf.

Der er måske flere muligheder. Måske du bare kunne lave dit eget en-mands firma. Firmaer må jo gerne være underleverandører til hinanden (går jeg ud fra).

Jeg tror (håber) nu nok der skal være en løsning så du kan arbejde (næsten) som du vil.

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 20:50

Ham fra fagforegningen sagde at !

Vis jeg blevet lejet ind for at lave noget på et projekt kunne det lade  sig gøre vis det var fordi jeg gav tilbud hvor jeg kom med materialer også. Feks. vis jeg skulle lave noget ABA så gav jeg tilbud på mine timer og ABA materiale. så må man godt.  men det er ikke det jeg vil. så det er lidt nederen. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:12

Det er sådan set ligegyldigt hvad ham fra fagforeningen siger. Det der er vigtigt er hvad der står i den paragraf og om der er en lovlig måde du kan arbejde som du gerne vil. 

Måske løsningen kan være at have et en-mandsfirma eller dit eget lille vikarbureau.

Det vigtige i første omgang er at finde ud af hvilke paragrafer han taler om, og så ellers prøve at finde en løsning du kan bruge.

Tilmeldt 27. Dec 10
Skrevet kl. 21:32

ja det har du helt ret i- hvad arbejder du med. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:38

Jeg er projektleder og står for alt kundekontakt her i WebCoders hvor vi laver hjemmesider Smile Så jeg kender ikke noget til dit fag som sådan, men jeg er ret løsningsorienteret og jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe når du har de præcise henvisninger til hvilke paragrafer fagforeningen taler om ;) 

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)