Jamen, det lyder da også interessant. Som jeg læser det er det nok primært indenfor livsstil & mode?
Hvordan ved man i øvrigt hvilket pressebureau der har den største gennemslagskraft i medierne (eller specielt de medier man er itneresseret i)?...Det er jo let nok at sende pressemeddelelserne ud (det kunne vi nok også selv gøre) - men hvis modtageren (journalisten på bladet) bare bliver spammet med alle mulige pressemeddelelser fra et specifikt pressebureau, så bliver de jo nok sortlistet hos ham.og så er man lige vidt......
Jeg tror generelt slet ikke på masseudsendelser - det holder ikke. Der skal arbejdes langt mere systematisk med PR, opbygges egne baser og relationer, og de skal nurses. Giv dem noget unikt indhold og lav en plan for din historie, hvor du f.eks. først indsælger til ét nøglemedie og derefter giver den til Ritzau, som sørger for at få den bredt ud. Masseudsendelser virker ved meget få historier, men afhænger selvfølgelig også af dit budget. Pressbox er udmærket til prisen og til hvis man bare vil spamme ud, men hvis man vil målrette holder det ikke. Hos ENGODSAG.DK har vi opbygget en database med 1500 journalister - alle dem vi har snakket med i tidens løb. Jeg ved godt, at de færreste har tid og overskud til det, og den er også opbygget qua andre aktiviteter, jeg har kørt sideløbende, men i dag er den guld værd og sikrer os maksimal eksponering hver gang, vi går ud med en historie. Vi sender aldrig noget ud uden, at vi minimum får dækning i 2 landsdækkende aviser, en radio eller tv-kanal samt derudover 15-20 presseklip. Det gælder de seneste 10 historier, vi har gået ud med... Og regner man det om i annoncekroner, så finder man hurtigt ud af, at indsatsen har været pengene værd :-)