I denne svære tid vil jeg prøve igennem amino at søge muligheden for et lån til opstart af virksomhed. Vi er 3 personer som er ansat i samme virksomhed og i samme afdeling. Vi har igennem længere tid oplevet at selvom vi laver en meget stor del af virksomhedens DB, så bliver vi ikke hørt omkring de behov som vi har for at udvikle vores forretningsområde. Derfor har vi besluttet at afsøge mulighederne for at starte op for os selv. Jeg vil ikke være super-præcis i min beskrivelse, da vi stadig er i ansættelse forhold med vores nuværende arbejdsgiver.
Vores primære område er indenfor Hardware-highend, hvor vi selv er styrende omkring indkøb, leverandørkontakt, produktion, kunder (farmer/hunter), opfølgning og faktisk også cash flow styring. Så som vi ser det er vi en lille virksomhed i virksomheden. Vi er opdateret med den relevante produkttræning og følger vores leverandør informationer tæt, og er i meget tæt dialog med dem. Omkring vores kunder, så er alle kunder pånær 2 starter op fra ren canvas til at være gode og stabile kunder, med et løbende aftræk. Hvis en investor er interesseret, så vil vi længere i forløbet og fremvise/dokumenter for nuværende resultater som pt. ligger på et gennemsnitlig DB på 350.000 - 400.000 pr. mdr. og derud af er der allerede taget 2% til intern administration. Hvad de 400.000kr bruges til ? Vi har skaffet lokaler i Herlev hos en god bekendt, så huslejen er på 3.000kr. og der er også lavet aftaler med leverandør, factoring selskab i forbindelse krediter til kunder. Der er lavet aftale med en service provider, vi mangler dog at indbetale depositum. Så det pengene skal bruges til at give os den arbejdsro, som vi mener der skal til for at kunne lave en ordentlig opstart. Vi ved at der altid vil være uventet omkostninger selvom vi selvfølgelig prøver at tænke alt igennem min. 20 gange :-)
Hvorfor skulle du låne os 400.000kr ? Fordi det er en investering for dig. Vi ser 2 veje for en investor. 1) 400.000kr. bliver byttet med 10% ejerskab. 2) 400.000kr. bliver tilbage betalt i rater efter 6 mdr. og med en X% i rente.
Vi ser frem til at hører fra dig.
|
Hej
Tak for interessant mail
Prøv at send mig en mail til md@opal-danmark.dk med en lidt mere uddybende beskrivelse- så vil jeg spørge i netværket
Jeg er tidligere bankmand og måske jeg kan finde nogen der er interesseret
I skal dog nok være klar til at forhandle med de 10 % - for som man siger i finansverden - money talks :0)
Lad mig høre fra jer og så tager vi den derfra
G'aften