Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det offentlige tager 2072 kr. i timen ????? Nu stopper festen...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Nu stopper festen - jeg skrev sidste år et indlæg http://www.amino.dk/forums/t/98519.aspx at jeg synes at det offentlige strammede garnet, ved at Fødevarestyrelsen tager 275 kr. pr. påbegyndt kvarter. Der var delte meninger om dette, hvilket så er hvad det er

MEN

per 1. Oktober 2010 har de sat prisen op til (hold så godt fast) 518 kr. pr. påbegyndt kvarter svarende til en timepris på 2072 kr - det fatter jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre, og mener det er helt hen i vejret.

Vi er underlagt ved lov at være tilknyttet et egenkontrols program fordi vi sælger produkter der har kontakt til fødevarer - og det har jeg fuld forståelse skal tjekkes engang imellem.

Men ud over denne timepris, er der lige et grund gebyr på 350 kr. - og somom dette ikke er nok så er man nu pålagt og skulle betale det de kalder "finansiering af FVST rejsehold 2010" på 492 kr , som et årligt gebyr.

Og nu kommer det der er endnu mere vanvittigt - vi er to virksomheder på samme adresse, hvor de laver kontrol på begge virksomheder samtidigt - og sidste gang tog jeg tid på deres besøg, således lyder dommen:

Totalt tidsforbrug for begge firmaer, fra ind til ud af døren = 34 minutter

Jeg fik regningen og den lød på:

350kr + 2x518 kr og så lige en seperat regning på 492 kr (årsgebyr) per firma

Så en offentlig ansat/indstans har altså på 34 min formået og tjene 3756 kr excl. moms

Og jeg mener ham Løkke han sagde noget om han ville gøre tingene bedre og nemmere for de mindre erhvervsdrivende. Både skal man selv sidde og læse hele lovgivningen igennem på dette område, en sag på 72 sider, samt diverse apendixer - det har taget timer kan jeg godt afslører, udfærdige et egenkontrols program, som selvfølgelig skal følges i den daglig arbejdsgang - og så ikke nok med man skal betale overpris for at de kommer på et årligt besøg, så skal man ved siden af finansierer dette "rejsehold"

Det er sku da lige før jeg ringer til medierne med det her - det kan ikke være rigtigt??? - (Undskyld jeg bander)

Hvad siger i, er jeg helt væk, jeg synes det er urimeligt!

Bendtsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Bendtsen:

Hej Amino

Så en offentlig ansat/indstans har altså på 34 min formået og tjene 3756 kr excl. moms

Hvis du tager den positive ja-hat på, så har de faktisk givet dig 518 kroner i rabat. Big Smile

Hvor ofte er det de kommer på besøg til den pris?

Umiddelbart lyder det jo af mange penge, men hvis det kun er en gang om året kan jeg tænke andre brancher der er lige så hårdt ramt (busser skal f.eks. synes hvert år)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:14

Hej Anders

Jeg er enig i at andre brancher mv. sikkert bliver stillet overfor en masse andre krav, og skal overholde diverse love mv. -

Men en ting er at de har en for høj time sats - som er fordoblet over de seneste 8 måneder - tror ikke at hverken udgifter eller lønninger er steget tilsvarende, blot endnu en skjult afgift/skat

Men jeg mener, hvis man betaler for deres tid, hvorfor så et årsgebyr?

De kommer på besøg 1-2 gange om året, på uanmeldte besøg, og det har jeg sådan set ikke noget imod, men jeg synes det er helt hen i vejret det de tager for det. - Jeg synes både vores revisor og advokat er dygtige folk, men dem betaler jeg da ikke så meget for!

Og så taget i betragtning at regeringen taler om at gøre det nemmere, mere smidigt osv osv. det giver jeg efterhånden ikke meget for!

Bendtsen

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke nemt at drive virksomhed i Danmark, især ikke for de mindre:(

Det er jo helt grotesk, det eksempel du kommer med.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584

Anders Christensen:

Bendtsen:

Hej Amino

Hvis du tager den positive ja-hat på, så har de faktisk givet dig 518 kroner i rabat. Big Smile

Hvor ofte er det de kommer på besøg til den pris?

Umiddelbart lyder det jo af mange penge, men hvis det kun er en gang om året kan jeg tænke andre brancher der er lige så hårdt ramt (busser skal f.eks. synes hvert år)

Èn gang om året, så vidt jeg ved. Til OP du er en engros virksomhed og derfor betaler du, hvis du nu stod som detail ville du vidst ikke skulle betale, er dette ikke en mulighed?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:22

Hej Mark

I det ene selskab arbejder vi som engros, det andet som agent og registreret ligeledes hos FVST, men det eneste de henholder når vi bruger det argument du netop beskriver, så siger de at vi har registreret salgsmoms, ergo må vi jo have solgt produkter i eget navn, hvilket som sådan også er korrekt - dog bare ikke produkter som er underlagt sporbarhed mv.

Men vi har prøvet alt hvad vi kunne - de har åbnet en smule for at jeg kan få det ene grundgebyr retur, men personen derinde skulle lige undersøge det nærmere og vender retur.

Uanset hvad synes jeg det er for dyrt!

Bendtsen

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:42

Samme her Bendsen - fik lige en på knap 3.000,-

men de havde åbenbart glemt årsgebyret - så fik en mere på en tusse..

ialt 4.000,- for en time ( hvoraf de 20 min gik med at de ikke kunne få startet deres gamle PC, er op Tongue Tied )

Næste gang bliver der ikke serveret kaffe - det er sku for dyrt til den timeløn. Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:46

Hej Jesper

Det er sku for dårligt, lige netop det du beskriver med at de rent faktisk skal sidde på stedet og lave deres rapport.

Min kontrol rapport blev på 7 linjer, det tog så omkring 20 min. med et finger systemet!

Synes det er rigtig øv :(

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53

Godt jeg er sluppet ud af fødevarebranchen. Det er ufatteligt hvad ressourcer det offentlige kræver af selv små erhvervsdrivende.

Politikerne snakker hele tiden om iværksætter som det evig saliggørende for dette lands fremtid, mens de samtidigt mangler empati for de små erhvervsdrivende, der faktisk knokler for at skabe noget.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:55

Ring til medierne 

Det lyder helt skævt og du er bestemt ikke urimelig

God vind fremover

www.forsikringagenten.dk - Vi hjælper dig med erhvervsforsikringer, så du kan koncentrere dig om dit firma  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)