Hej Amino Nu stopper festen - jeg skrev sidste år et indlæg http://www.amino.dk/forums/t/98519.aspx at jeg synes at det offentlige strammede garnet, ved at Fødevarestyrelsen tager 275 kr. pr. påbegyndt kvarter. Der var delte meninger om dette, hvilket så er hvad det er MEN per 1. Oktober 2010 har de sat prisen op til (hold så godt fast) 518 kr. pr. påbegyndt kvarter svarende til en timepris på 2072 kr - det fatter jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre, og mener det er helt hen i vejret. Vi er underlagt ved lov at være tilknyttet et egenkontrols program fordi vi sælger produkter der har kontakt til fødevarer - og det har jeg fuld forståelse skal tjekkes engang imellem. Men ud over denne timepris, er der lige et grund gebyr på 350 kr. - og somom dette ikke er nok så er man nu pålagt og skulle betale det de kalder "finansiering af FVST rejsehold 2010" på 492 kr , som et årligt gebyr. Og nu kommer det der er endnu mere vanvittigt - vi er to virksomheder på samme adresse, hvor de laver kontrol på begge virksomheder samtidigt - og sidste gang tog jeg tid på deres besøg, således lyder dommen: Totalt tidsforbrug for begge firmaer, fra ind til ud af døren = 34 minutter Jeg fik regningen og den lød på: 350kr + 2x518 kr og så lige en seperat regning på 492 kr (årsgebyr) per firma Så en offentlig ansat/indstans har altså på 34 min formået og tjene 3756 kr excl. moms Og jeg mener ham Løkke han sagde noget om han ville gøre tingene bedre og nemmere for de mindre erhvervsdrivende. Både skal man selv sidde og læse hele lovgivningen igennem på dette område, en sag på 72 sider, samt diverse apendixer - det har taget timer kan jeg godt afslører, udfærdige et egenkontrols program, som selvfølgelig skal følges i den daglig arbejdsgang - og så ikke nok med man skal betale overpris for at de kommer på et årligt besøg, så skal man ved siden af finansierer dette "rejsehold" Det er sku da lige før jeg ringer til medierne med det her - det kan ikke være rigtigt??? - (Undskyld jeg bander) Hvad siger i, er jeg helt væk, jeg synes det er urimeligt! Bendtsen |
Bendtsen:Hej Amino
Totalt tidsforbrug for begge firmaer, fra ind til ud af døren = 34 minutter
Jeg fik regningen og den lød på:
350kr + 2x518 kr og så lige en seperat regning på 492 kr (årsgebyr) per firma
Så en offentlig ansat/indstans har altså på 34 min formået og tjene 3756 kr excl. moms
Hvis du tager den positive ja-hat på, så har de faktisk givet dig 518 kroner i rabat.
Hvor ofte er det de kommer på besøg til den pris?
Umiddelbart lyder det jo af mange penge, men hvis det kun er en gang om året kan jeg tænke andre brancher der er lige så hårdt ramt (busser skal f.eks. synes hvert år)