Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af pdf reklamer?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Ja pdf er egent til visse formål, og alt info bør også være tilgængeligt i html. Men det er jo desværre langt fra altid tilfældet. Det er mit indtryk at pdf efterhånden er standard til distribution af oplysninger som annoncer, dokumenter etc etc.

Personligt synes jeg jo det er vigtigt at øge den visuelle oplevelse når man vil kommunikere sit budskab. Det giver efter min erfaring det bedste resultat. Og her synes jeg at det kommer til sin ret med et pdf dokument konverteret til et flash katalog. Det er visulet mere appellerende. Desuden så indsætter man da bare et lille link til pdf versionen som folk kan downloade og printe ud  

Siger ikke at flash versionen er en optimal løsning, men det er bedre end pdf. IMHO Hvis man så samtidig kan kombinere det med div. links til eks. en web shop og / eller højopløselige billeder, så har man en løsning der er egnet både til web shops, gallerier etc. Vil jeg tro

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:24
Hej Niklái

Hvordan ville du da give en flot grafisk html præsentation af fx. bilkakataloget?? Jeg har set flere eksempler på forskellige fremgangsmåder. Både med hver side som et billede, med links til pdf filer oma. men intet af det virker på mig særligt optimalt. Desværre.

Og forresten. Kan det ikke være økonomisk bekosteligt hvis man hver gang skal lave det som html?? (spørger fordi jeg intet aner om det)

Jeg vil da også meget gerne se eksempler på eks. en brochure der er tilgængelig som html og med et link til en pdf fil hvis nogen af JEr har et godt link.

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:27
Man kan lave alt med html hvis man er god til det. Eksempel

Vores bedste html folk kan lave stort set alt grafik om til html, men det koster en del, tror det ville koste omkring 2-3.000 kr u/moms per A4 side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hm, pdf''en har jo afgjort den kæmpe fordel, at det er det format, reklamebureauet har leveret kataloget etc. til trykkeriet på. Derfor kræver det stort set ingen udgifter at smide det på et website. Dermed ikke sagt, at det er den idéelle løsning, men en flash-løsning skal for mange, især mindre virksomheder, være økonomisk overskuelig, da de formentlig allerede har lavet det som pdf (til tryk).

Personligt har jeg ikke så meget imod PDF''er. Faktisk ser jeg en stor fordel i, at man kan gemme interessante kataloger elektronisk - eller printe dem ud, hvis man skal nærlæse dem. Endvidere har jeg muligheden for at kommentere og highlighte produkter i PDF''en - en feature, som du måske skullle overveje i dine Flash-kataloger. Det er selvfølgelig ligemeget, hvis der er tale om et 3-siders katalog med 8 produkter. Men forestil dig, at du har et katalog med 400 varenumre... så er det rart at kunne kommentere produkter for efterfølgende evaluering - og eventuelt have en feature, hvor du kan få et summary af kommentarer. Her vinder du over PDF''en, som godt kan gøre det, men på en noget mere indviklet og bøvlet måde (og som i øvrigt kræver, at man har upgradet fra Readeren).

Er sikker på, at virksomheder som Lyreco og lignende kunne have interesse i det... god vind.

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 14:57
Jeg bruger det i stor stil. Med succes. Jeg fandt ud af, til min store overraskelse, at mine kunder printede dele af mit website ud - samt nyhedsmails; og hev de rædsomme print med til møder og lign. Så nu ligger det vigtigste altid som pdf. Sælger også kataloger til mine kunder som er rene PDF filer. De kommer aldrig ud på tryk. Og de er selfølgelig designet lidt anderledes end tryksager, idet man bladrer anderledes på en skærm end i en bog. De kataloger er en succes forbi de også fungerer som salgspræsentation a la powerpoint for sælgeren. Og de er ægte "just-in-time" idet kun de produkter der interesserer kunden printes ud.
Så jeg er nok en pdf junkie ... indtil noget vildere dukker op ...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)