Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website loader ikke uden "www"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Allerød Gymnasium ønsker at deres hjemmeside både kan findes med og uden www. foran deres domæne. Jeg troede det kunne ændres let med et 301 redirect, men jeg ved ikke hvor jeg administrerer filerne fra den rene adresse uden subdomænet www.

http://www.allerodgymnasium.dk er adressen.

http://allerodgymnasium.dk virker ikke.

En Googlesøgning har umiddelbart ikke kunne hjælpe mig, og desværre er det undervisningsministeriet som har navneserverne, så der er det vist ikke lige til at få hjælp.

:-)

Mvh
Kristian

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 17:22

Du skal lave en 301 redirect i .htaccess (hvis det er en apache-server).

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej, 

Der er ikke oprettet et A-record for domænet uden 'www'. Du skal have fat i dem der har adgang til at ændre DNS'en for domænet.

Sandsynligvis Sektornet/UVM?

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:26

Umiddelbart synes jeg ikke det ser ud til der er hverken A eller CNAME-record i dns'en, så bliver det svært at få det fikset uden undervisningsministeriet vil hjælpe dig...

Men tager forhåbentligt fejl ! :- )

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:27

alvision:

Umiddelbart synes jeg ikke det ser ud til der er hverken A eller CNAME-record i dns'en, så bliver det svært at få det fikset uden undervisningsministeriet vil hjælpe dig...

Men tager forhåbentligt fejl ! :- )

Lidt for langsom på tasterne, men bekræfter desværre min mistanke når vi er to der siger det :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:28

DNS for allerodgymnasium.dk er ikke lavet korrekt, der mangler en a-record det skal du have lavet.

Din a-record for www.allerodgymnasium.dk er 195.231.243.84 så det er den samme du skal have lavet for allerodgymnasium.dk.

Jeg kan se at siden er hostet på sektornets servere og at du har dns hos sektornet/UNI-C

Du kan administrere din dns på: https://netadm.sektornet.dk/ med det login skolen har til administrative opgaver på jeres løsning.

HTH
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

Tak for jeres hurtige hjælp. Jeg kan se at jeg må få fat i loginnet UNI-C for at ændre DNS-indstillinger.

Hvad der bekymrer mig nu, er at UNI-C's webhotel-service ifølge deres hjemmeside lukker per 1. januar. Hmm?! 

Men som sagt - tak :)

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 19:08

Kristian:

Tak for jeres hurtige hjælp. Jeg kan se at jeg må få fat i loginnet UNI-C for at ændre DNS-indstillinger.

Hvad der bekymrer mig nu, er at UNI-C's webhotel-service ifølge deres hjemmeside lukker per 1. januar. Hmm?! 

Men som sagt - tak :)

Det er korrekt. UNI-C stopper (stoppede) alle webhotel-relateret services d. 1. januar. Jeg vil anbefale dig hurtigst muligt at skifte udbyder, få at undgå nedetid.

Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra dem for flere måneder siden, vedr. denne lukning?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19

Patrick - Meebox:

Det er korrekt. UNI-C stopper (stoppede) alle webhotel-relateret services d. 1. januar. Jeg vil anbefale dig hurtigst muligt at skifte udbyder, få at undgå nedetid.

Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra dem for flere måneder siden, vedr. denne lukning?

Jeg er ikke ansat på skolen men arbejder freelance, så jeg har først hørt om det nu. Går ud fra at skolen har modtaget en mail, men jeg aner ikke om de har reageret (jeg kan se at man kan få udvidet sin periode, så det kan være ledelsen har gjort dette?). 

Uanset hvad kontakter jeg ledelsen i morgen.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 19:27

Kristian:

Jeg er ikke ansat på skolen men arbejder freelance, så jeg har først hørt om det nu. Går ud fra at skolen har modtaget en mail, men jeg aner ikke om de har reageret (jeg kan se at man kan få udvidet sin periode, så det kan være ledelsen har gjort dette?). 

Uanset hvad kontakter jeg ledelsen i morgen.

Det lyder klogt. Jeg har allerede haft et par stykker der er flyttet fra UNI-C, så det er derfor jeg ved det. :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)