Allerød Gymnasium ønsker at deres hjemmeside både kan findes med og uden www. foran deres domæne. Jeg troede det kunne ændres let med et 301 redirect, men jeg ved ikke hvor jeg administrerer filerne fra den rene adresse uden subdomænet www.
http://www.allerodgymnasium.dk er adressen.
http://allerodgymnasium.dk virker ikke.
En Googlesøgning har umiddelbart ikke kunne hjælpe mig, og desværre er det undervisningsministeriet som har navneserverne, så der er det vist ikke lige til at få hjælp.
Umiddelbart synes jeg ikke det ser ud til der er hverken A eller CNAME-record i dns'en, så bliver det svært at få det fikset uden undervisningsministeriet vil hjælpe dig...
Umiddelbart synes jeg ikke det ser ud til der er hverken A eller CNAME-record i dns'en, så bliver det svært at få det fikset uden undervisningsministeriet vil hjælpe dig...
Men tager forhåbentligt fejl ! :- )
Lidt for langsom på tasterne, men bekræfter desværre min mistanke når vi er to der siger det :-)
Tak for jeres hurtige hjælp. Jeg kan se at jeg må få fat i loginnet UNI-C for at ændre DNS-indstillinger.
Hvad der bekymrer mig nu, er at UNI-C's webhotel-service ifølge deres hjemmeside lukker per 1. januar. Hmm?!
Men som sagt - tak :)
Det er korrekt. UNI-C stopper (stoppede) alle webhotel-relateret services d. 1. januar. Jeg vil anbefale dig hurtigst muligt at skifte udbyder, få at undgå nedetid.
Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra dem for flere måneder siden, vedr. denne lukning?
Det er korrekt. UNI-C stopper (stoppede) alle webhotel-relateret services d. 1. januar. Jeg vil anbefale dig hurtigst muligt at skifte udbyder, få at undgå nedetid.
Du skulle meget gerne have modtaget en mail fra dem for flere måneder siden, vedr. denne lukning?
Jeg er ikke ansat på skolen men arbejder freelance, så jeg har først hørt om det nu. Går ud fra at skolen har modtaget en mail, men jeg aner ikke om de har reageret (jeg kan se at man kan få udvidet sin periode, så det kan være ledelsen har gjort dette?).
Jeg er ikke ansat på skolen men arbejder freelance, så jeg har først hørt om det nu. Går ud fra at skolen har modtaget en mail, men jeg aner ikke om de har reageret (jeg kan se at man kan få udvidet sin periode, så det kan være ledelsen har gjort dette?).
Uanset hvad kontakter jeg ledelsen i morgen.
Det lyder klogt. Jeg har allerede haft et par stykker der er flyttet fra UNI-C, så det er derfor jeg ved det. :-)