Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalinger fra Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hallo  

Jeg har fået en del kunder i Norge, og nu er kunsten så at få dem til og betale!!!!!!
Jeg må sige jeg ikke er helt klar over hvordan med disse bankoverførelser!!!!, fra norge til Dk.
Skal jeg oprette en konto i NO for at gøre det nemmest for mine kunder nordpå.

Vh Jacob
www.OnlineBackup.dk

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:45
Du skal da bare lave en kort-løsning på dit site. Derved får kunderne en betalingsmulighed og du får dine penge i danske kroner.

Der er ingen grund til at du laver en konto i NO og påtager dig valutarisikoen og det tilhørende besvær med transaktionr over grænser.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:53
Du har oplyst SWIFT-kode (identificerer din bank) og IBAN nr (identificerer din konto)? Det hjælper i hvertfald. Du kan finde dem på konto udtog eller ved at kontakte din bank.

Mvh,

Rasmus

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:53
Det er min erfaring, at mange norske kunder ønsker at betale med bankoverførsel selvom man giver dem muligheden for at betale med kreditkort. Her er det jo værd at have i baghovedet, at Norge ikke har nogen tradition med "lokalt" betalingskort som vi har med Dankort - de kører mest på MasterCard, hvilket er en forholdsvis dyr løsning for kunden.

Hvis jeg var dig ville jeg oprette en konto i Norge (vi har gode erfaringer med DnB Nor). På den måde koster det ikke dine kunder gebyr for at betale dig, kunden skal ikke til at rode med SWIFT og IBAN koder, du modtager betalingen hurtigere og kan fordele dit gebyr for overførsel til Danmark ud over flere indbetalinger.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:05
Dato: 05-02-2007 21:53:24 Forfatter: Kim Gam-Jensen Det er min erfaring, at mange norske kunder ønsker at betale med bankoverførsel selvom man giver dem muligheden for at betale med kreditkort. Her er det jo værd at have i baghovedet, at Norge ikke har nogen tradition med ''lokalt'' betalingskort som vi har med Dankort - de kører mest på MasterCard, hvilket er en forholdsvis dyr løsning for kunden.

Hvis jeg var dig ville jeg oprette en konto i Norge (vi har gode erfaringer med DnB Nor). På den måde koster det ikke dine kunder gebyr for at betale dig, kunden skal ikke til at rode med SWIFT og IBAN koder, du modtager betalingen hurtigere og kan fordele dit gebyr for overførsel til Danmark ud over flere indbetalinger.

Jeg er 100% enig med Kim, du skal bare gå ned i din lokale bank (ringe til dem) og sige at du skal bruge en konto i Norge, og så klare de det for dig, med deres samarbejdspartnere, eller internt (alt efter hvilken bank)

Så det er der ikke de store problemer i for dig.

Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:18
Takker for jeres svar.
VH Jacob

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)