Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg 2-3 kompetente datamatikere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal bygge et projekt for en kunde og kunne i den forbindelse godt bruge 2-3 PHP-udviklere i mellem 3 og 6 mdr. Hvor skal jeg søge og hvordan får jeg bare en lille idé om, at de er kompetente til opgaven?

Jeg forestiller mig datamatikere da de er knap så dyre som dataloger.

Mvh

Peter

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

du kunne også overveje at kigge på Datafagteknikere ;)
hvorfor efter en bestemt uddannelse hvad med at søge efter en dygtig mand istedet :)

de folk vi har haft inde har vi starte ud med en test opgave( som de s.flg fik løn for)
hvis ikke de var gode nok , eller ikke havde drive nok så kunne vi finde andre før vi tog huld på vores projekt. bare en ide.

eller hvad med at ligge den ud på Amino Freelancer ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Så jeg lige læser dit indlæg, så mener du ikke selv at du har nogle forudsætninger for at vurdere om dem du hyrer er dygtige nok til opgaven, men du vælger alligevel at starte med fra bunden, af uddannede udviklere!

Det er en rigtigt dårlig strategi, hvis man ikke har erfaringen og viden, så for man generelt et slag over nallerne når man prøver at slå markedet.

I stedet ville jeg, hvis jeg var dig, prøve at tage kontakt til en 3-5 forskellige konsulent huse, med referencer indenfor det du vil lave, tage møder med dem, få tilbud. Så ville jeg primært vælge udfra kemi og erfaring, professionalisme.

PS: Udvikling af software er en af de områder hvor forskellen på folk er mest udtalt. Alene på en årgang datalogi studerende har man målt effektivitets forskellen imellem den dårligste og den bedste til 1 til 50.
Så det kan sagtens være at en enkelt god erfarne programmør, kan klare din opgave på en 3 måneders tid.
Iøvrigt så skal du være opmærksom på, at jo flere mennesker man sætter på en opgave, jo dyrer bliver den. Det er altid billigst kun at havde en udvikler på, hvis det kan lade sig gøre!

Fra Valby
Tilmeldt 21. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg kan godt hjælpe dig med at skaffe nogle kompetente og billige programmøre.

Du skal blot være forberedt på at de er baseret i udlandet.

Sig til, hvis vi skal snakke nærmere om det.

 

med venlig hilsen

Morten Balstrup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, god ide med at kigge på Amino Freelancer og god ide med et testprojekt til nye ansatte, for at få indblik i deres kunnen. Jeg har nok været lidt skræmt efter en episode med et tidligere job hvor jeg bistod en ansættelse af en programmør som viste sig at være decideret ubrugelig. Men der blev den pågældende heller ikke testet på nogen måde, ud over et par alt for generelle spørgsmål.

Jeg er selv datalog, så projektledelsesdelen står jeg for. Jeg havde slet ikke overvejet datafagteknikere og alskens andre uddannelser som også resulterer i dygtige udviklere - det skal jeg huske.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)