Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktansvars forsikring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det nødvendige for en mindre virksomhed der sælger værktøj og div. forskelligt, at tegne en produktansvars forsikring?

Varene jeg sælger er købet gennem en dansk grossist der importere dem fra bl.a. kina.
Jeg sælger til firmaer og private.

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:21
Det afhænger jo af hvad worst case er, hvis worst case er at erstatte værktøjet er det vel ikke noget prob, men hvis det er en mio. skade, sååååååå

Måske kan du delvis skrive dig ud af det med en lev. aftale, hvor dine leveradører tager produktansvaret, men det skal du nok lige vende med en advokat.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:45
Men rent juridisk set er det så ikke grossistener der har ansvaret?

Et eksempel: Hvis jeg kommer til at sælger et stk. defekt værktøj der forvolder skade (person eller materiel) er det så mig eller den grossist der har importeret varen der står med ansvaret?

Alle varer er godkendt ifølge dansk lovgivning og grossisten er den af de største i norden.

Med venlig hilsen

Jacob Mortensen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 19:16
Worst Case:
Hvis jeg som kunde havde købt en boremaskine, og jeg så fik stød & døde, vil jeg tro at mine efterladte ville stævne dig (for et par mill.) - og ikke en eller anden tilfældïg "grossist" eller "kineser-virksomhed". Formodentligt vil du efterfølgende kunne sagsøge grossisten, men på det tidspunkt er du allerede ruineret og har ikke råd til en advokat

Nå, men jeg tror også det er billigt - jeg har da fået en til en rimelig pris fra if-forsikring (mener det er ca. 600/år, men det afhænger naturligvis af branche, omsætning etc....).

Martin
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)