Hej på Amino. Sidder tit og læser de mange rigtig gode indlæg og svar som der gives på ja næsten alverdens spørgsmål, der er altid en som har lige det svar som den spørgende har brug for, og det er lækkert der findes et sådant Forum for alle som har brug for at tilegne sig viden til løsning af deres problem. Jeg går selv med et Problem, jeg syntes ikke burde være et problem. Da jeg for nu et år siden endelig fik ordnet Financieringen af min Egen virksomhed, var jeg ovenud lykkelig for at det (trods 5 afslag fra div. Pengeinstitutter) endelig bar frugt at havde lagt sig helt og holdent i selen for sit Projekt. Jeg overtog den afdeling hvor jeg tidligere var Afdelingsleder efter at den tidligere ejer trak sig ud af landet og lukkede 22 Butikker med salg af Autodele, maskiner, værktøj og Reoler. Der var tale om en særdeles velfungerende afdeling af firmaet, og havde altid været drevet med omhu og respekt for værdierne, hvilket jeg har forsøgt at vidreføre. Salget skuffede fra starten, hvilket nok er rimeligt set iforhold til 8 mdr. der gik fra lukningen til genåbningen, men Salget i marken via den rejsende Salgsrep. skuffede fælt og det gav en del underskud de 5 mdr. hvor han kørte ud til kunderne, som havde alverdens svar på hvorfor de ikke lige ville købe ved os igen, Fair nok set i bakspejlet da de jo lige havde fundet andre leverandører i mellemtiden. Samtidig skulle jeg bruge en del Kapital på Lageropdatering, og så til Forsikringer, Bankgebyrer, Revisoren, olie til Fyret,.... ja det løber stærkt og svært at remse alle ting op uden at glemme nogle. Dette medførte at vi selvfølgelig ikke kunne holde vore salgsmål/budgettal og afstedkom at Kassekreditten blev brugt, ( fornuftigt ikke på Tjant og Fjas) men brugt. Vi har nu kørt 1 år og solgt stigende alle måneder undtaget Sommerferiemånederne 7 og 8 hvilke dog ikke sluttede lavere end startmånederne, og det resultat vi nu har opnået gør at Virksomheden kan løbe rundt, men der er ikke til at betale yderligere på det lager jeg overtog fra tidligere ejer ( jeg skylder nu 1 mill. imod de 1,5 mill jeg skyldte fra start til ham) så der er skåret en del gæld væk trods kun 12 mdr. og så har jeg Samtidig afdraget 120000 kr til banken. der er lavet en konstruktion fra Banken så Kassekreditten består af et fast lån på 500000kr.med fast afdrag hver måned, og en variabel kredit på 500000 kr. og de har Pantebrev i mit hus for 700000 kr, samt Vækstkaution på resten af beløbet. Jeg overtog lageret fra tidligere ejer på gode betingelser, og vi lavede en aftale om afbetaling af dette over 12 mdr. hvilket det så har vist sig at være umuligt at overholde grundet det dårlige salg fra starten, og ville desværre heller ikke være muligt med nuværende salg, men vi håber det fortsætter med den retning salget har haft året igennem og vil så på sigt være muligt at afdrage fuldtud over eks. 5-6 år istedetfor. Jeg har derfor spurgt mit Pengeinstitut om de ville være int. i at låne pengene til firmaet så Lageret blev frit fra tidligere ejer, så jeg ikke skal gå og være nervøs over hvornår de sender sagen til Incasso. og derved lukker mit firma. Men beskeden fra Banken var ret kontant, sæt dig ned og sælg dit lager uden at skue til hvad du får for det, det kan da ikke være så svært, og du har ikke lov at være kræsen for du skal bruge Likviditet, ( nu er det nok ikke lige så let og enkelt som at sige til Bankmanden at han bare kan sætte sig ned og sælge 100 kr. sedler for 50 kr. stykket) For der er ingen som forlods køber 5 sæt Bremseskiver til sin bil hvis man kun skal bruge 1 sæt eller rydder en helt reol af Filtre.. Så er det jeg endelig kommer til Pointen af dette lange indlæg, Er der nogle på Amino, som kender en eller flere som kunne tænke sig at gå med i en sådan Virksomhed Aps eller som vil være int. i at medvirke til Financiering af evt. Lageregælden, så Hjertrytmen igen kan komme ned i det normale niveau.? Banken vil/kan ikke, siger De da de er bundet til Vækstkaution ( selvom de har taget pant for det fulde beløb udover Vækstkautionen), og der er dækning på de aktiver de har pant i.. Herregud hvem skal ikke låne 2 mill for at køre en virksomhed af en vis størrelse. Jeg leder efter det ene eller andet Løsningsforslag kan udføres, ellers skal jeg finde en køber og så evt. selv købe en andel af denne efterflg. Håber at en eller anden måske har fået int. i dette efter nærlæsning, og skriver til mig. Mvh John. Det skal siges at Banken fra starten ikke har været int. i at tage pant i udestående eller i det bestående lager på ca. 3,5-4 mill. samt inventar for yderligere værdi af 1 mill. hvilket fortalt af andre virksomhedsejere er ret underligt, når der er fysiskeværdier nok i firmaet.
|
Hej
Tak for interessant indlæg
Du må gerne sende mig en pm på: md@opal-danmark.dk
Jeg er tidligere bankmand og nuværende forsikringsmand og har igennem årene bygget et netværk op, som måske kan hjælpe dig
Lad mig høre fra dig
Mvh Mikael